Als ik een nieuwe laptop koop met Windows 10, kan ik dan Windows 8.1 installeren?

Dat was eigenlijk al mijn hele vraag.

Maar ook deze bijkomstigheid: moet Windows 10 in dat geval verwijderd worden, en is het duur om dat te doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je doen, al zie ik niet waarom je dat zou doen. Je moet dan namelijk wel nog eens de prijs betalen voor een Windows 8.1. Dat Windows 10 veel nadelen heeft, volg ik zeker in. Maar zijn de nadelen zo erg voor je dat je er nog eens de aankoopprijs van een Windows 8.1 voor over hebt? Gewoon vraagje om voor jezelf te bepalen.

Antwoorden (3)

Ja, je kunt gewoon Windows 8.1 installeren.
Als je Windows 8.1 op een andere partitie installeert, blijft Windows 10 staan.
Anders verdwijnt Windows 10 vanzelf.

Toegevoegd na 18 uur:
Handleiding installeren Windows 8.1:
https://www.hcc.nl/sites/default/files/webform/stappenplan_installeren_windows_8_v3_1.pdf
https://www.schoonepc.nl/windows8/setup-procedure.html
http://www.computeridee.nl/workshop/windows-8-schoon-installeren/
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Ja, dat kan. Je kan dat in principe zelf als je een paar stappen kan volgen (DVD branden/USB stick maken en daarmee opstarten). Je kan er dan voor kiezen om W8.1 alleen te installeren of dat je ze naast elkaar installeert en bij opstarten je de vraag krijgt welke op moet starten (dualboot). Als je alleen w8.1 wil dan wordt w10 er tijdens de installatie (eigenlijk net ervoor) eraf gehaald.

Dus ja er kan vanalles.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat werkt alleen als je de een DVD van windows 8.1 koopt en in een andere Hard drive zet, tegenwoordig als je USB NTFS is kan je pc opstarten met je USB ipv een Harde schijf. installeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even rustig ademhalen... "dat werkt alleen als je de een DVD van windows 8.1 koopt en in een andere Hard drive zet," Nee. Dat werkt ook als je een e-mail code koopt en zelf de DVD brandt of een USB geschikt maakt. Een USB is niet NTFS, die formatteer je wel of niet zo. Hoe je een DVD in een harddrive zet weet ik niet, dat is een kromme zin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet wan jij loopt te beweren, Multiometer, maar dat werkt wel degelijk. Ik heb een tweede Windowsinstallatie gedownload naar USB en dan op dezelfde harde schijf geinstalleerd.