Kan je tekst uit vensters van Windows kopieren en plakken?

Ik wil weleens wat info uit een venster van windows zelf knippen en plakken, maar vaak is deze niet aansleepbaar (te selecteren). Zijn daar trucjes of programmaatjes voor?

Toegevoegd na 17 minuten:
Vensters van het OS zelf. Dus niet het venster van chrome, maar wel het venster van taakbeheer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Wat bedoel je met "venster van windows"?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vensters van het OS zelf. Dus niet het venster van chrome, maar wel het venster van taakbeheer.

Het beste antwoord

Je kunt daar Capture2Text voor gebruiken. Je maakt een screenshot en de software herkent (als je geluk hebt) de tekst en plaatst die in je klembord. Open source, dus vrij te gebruiken.
bamibal