kan ik een ecc werkgeheugen plaatsen in mijn moederbord?

mijn mobo naam is : gigabyte b75m-d3v

werkgeheugen die ik wil aanschaffen :

Kingston ValueRAM 16gb DDR3
Kvr1066d3q8r7s ( model nr ) ECC

spec's van mobo : 2 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR3 2200(OC)/1600/1333/1066 MHz memory modules
Support for non-ECC memory modules
Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules

zo niet wat kan ik het beste nemen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In je moederbord-specs staat non-ECC, dus het geheugen dat je wilde kopen gaat niet werken.

Toegevoegd na 37 minuten:
ECC is "bijzonder" geheugen dat in servers gebruikt wordt, en vaak ook duurder is dan non-ECC geheugen. Als consument heb je er nauwelijks wat aan, dus de meeste moederborden ondersteunen het niet (oftewel, non-ECC is de standaard).
gvrox