Kun je van windows 7 32 bits maar windows 10 64 bits?

Ik heb Windows 7 ultimate 32 bits, ik wil graag naar een 64 bits systeem en naar win 10. Maar ik heb op de community van microsoft gelezen dat het niet kan. Maar ergens anders wel met iso's en nogiets maar ik heb het niet duidelijk. Ik heb graag dat iemand het verduidelijkt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En iemand zij dat je een "schone installatie" moet doen. Maar hoe doe je die dan??
capthavoc
8 jaar geleden
inderdaad een clean install is aan te raden http://www.computable.nl/artikel/discussie/besturingssystemen/5217994/1277048/32bit-windows-10-is-nutteloos.html Het beste is omdat nu te doen. voordat windows 10 uitkomt
het schijnt wel te kunnen met 32 bits maar is dus niet aan te raden

Als het goed is heb je een dvd gekregen ?
2 zelf eentje met de 32 bits en met de 64 bits ? of heb je een fabrieks partitie ?
capthavoc
8 jaar geleden
Aangezien je de hoogste versie ultimate windows 7 hebt ga ik er vanuit dat je een redelijk pc heb waar meer dan 4 gig inzit (of kan)
en dan is het eigenlijk het allerbeste om meteen naar 64 btis te gaan
nu je nog windows 7 hebt Tenzij je veel oude 16 bits of zelf 8 bits software zoals oude (DOS) games er op hebt en die echt niet kwijt wilt of kan dan is het in mijn inziens zelfs beter om helemaal niet te upgraden.

of als deze pc wordt gebruik voor je werk en je dus afhankelijk bent van de software die je baas gebruikt dan ben je ook afhankelijk van je IT afdeling
maar goed daar ga ik maar even niet vanuit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad ik heb 8 gb ram (vaarvan door 32x alleen 3.8 kan worden gebruikt). Maar ik heb geen disk meer, zoek geraakt na 2 verhuisingen. Ik heb toen een vriend laten komen en hij heeft het geïnstalleerd. Dus ja....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zat hieraan te denken omdat het toch legaal is. En ik geen zin heb in illegaal gedoe
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan de installatiedisk bij microsoft downloaden
capthavoc
8 jaar geleden
je serienummer maakt geen onderscheid of je 32 bits of 64 bits gebruikt
dus dat is het probleem niet.
maar je moet echt een clean install doen dus ga op zoek naar een officiele iso file van windows 7 ultimate 64 btis
downlaod deze en brand hem of dvd of usb https://cdburnerxp.se/nl-NL/
is handig Met de ultimate versie krijg je altijd de keuze om taal in te stellen en eventueel talen te installeren via windows update Dus je kan gerust de engelse versie windows 7 ultimate 64 bits iso downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan die 3,2 Gb restrictie omzeilen met een Patch, vroeger deed je dat met Unawave, maar die bestaat niet meer op het Net, zelf heb ik deze nog wel ergens liggen. Hier is een andere patch waar je met een 32-bits Win7 tot 64 Gb RAM kan gebruiken: http://wj32.org/wp/2013/10/25/pae-patch-updated-for-windows-8-1/

Het beste antwoord

Je kunt altijd een 64 bits versie van Windows installeren zolang je systeem, eigenlijk geheel afhankelijk van je CPU (processor, of die 64-bits architectuur ondersteunt) dit toelaat. Dat is ook gelijk het enige aandachtspunt, want Windows 10 draait soepeler en optimaler dan voorgaande versies en dus zit je niet met ''kan mijn computer het wel aan'' als je nu al Vista, 7 of 8 draait. Jij draait een 32 bits Windows 7 versie. Zelfs op processoren die 64bits zijn wordt regelmatig 32-bits Windows op meegeleverd in een systeem, maar het kan ook zijn dat je processor uitsluitend 32-bits is, al om al is dit dus het enigste wat je uit moet zoeken omdat dit het enige is wat je tegen kan werken. Vrijwel alle modernere processors zijn overigens al 64 bits architectuur. Als de jouwe 32 is zal je 64bits Windows (10) niet werken.

En daarbij komt het advies in de reacties op je vraag nog eens terug: doe een schone installatie vanaf een Windows 10 disk, ze adverteren dan wel met een directe (gratis) upgrade maar dat levert mogelijk technische problemen op/instabiliteit, en je krijgt bovendien waarschijnlijk geen licentie aangeleverd dus je kan het alleen gebruiken zolang je ge-upgrade'de versie functioneert, iets wat met een upgrade vanaf Windows 7/8 onbetrouwbaar kan uitpakken. Als je bijvoorbeeld nu voor release aanmeldt bij Preview krijg je een doorlopende licentie.

Zoek simpelweg even het modelnr. van je processor om er achter te komen of hij 64bits ondersteunt, ga bijv. na via systeemmodel, of naar start>uitvoeren>type: ''dxdiag'' en lees het af bij processor en google dat type.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan bij windows nooit upgraden van 32 naar 64 bit (en andersom). nooit. onderstaande link is van windows 7 maar geldt te allen tijde voor elke windows versie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De licentie verkregen via de aanbieding Windows 7/8 naar 10 binnenkort, is onafhankelijk van de oude behalve dat je een oude (geldige) licentie moest hebben voor de upgrade. Als je voor de upgrade gaat zal dit gevalideerd worden en krijg je een Windows 10 licentie die losstaat van je vorige versie en dus niet per definitie gebonden is aan of je 32 of 64bits oudere Windows had. Je koopt normaalgesproken een licentie waar de editie (bitsversie) op vastligt en je niet vanaf kunt wijken omdat het de licentie betreft maar hier verschaft Microsoft de licentie voor het systeem Windows 10.