Kun je van windows 7 32 bits maar windows 10 64 bits?

Ik heb Windows 7 ultimate 32 bits, ik wil graag naar een 64 bits systeem en naar win 10. Maar ik heb op de community van microsoft gelezen dat het niet kan. Maar ergens anders wel met iso's en nogiets maar ik heb het niet duidelijk. Ik heb graag dat iemand het verduidelijkt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt altijd een 64 bits versie van Windows installeren zolang je systeem, eigenlijk geheel afhankelijk van je CPU (processor, of die 64-bits architectuur ondersteunt) dit toelaat. Dat is ook gelijk het enige aandachtspunt, want Windows 10 draait soepeler en optimaler dan voorgaande versies en dus zit je niet met ''kan mijn computer het wel aan'' als je nu al Vista, 7 of 8 draait. Jij draait een 32 bits Windows 7 versie. Zelfs op processoren die 64bits zijn wordt regelmatig 32-bits Windows op meegeleverd in een systeem, maar het kan ook zijn dat je processor uitsluitend 32-bits is, al om al is dit dus het enigste wat je uit moet zoeken omdat dit het enige is wat je tegen kan werken. Vrijwel alle modernere processors zijn overigens al 64 bits architectuur. Als de jouwe 32 is zal je 64bits Windows (10) niet werken. En daarbij komt het advies in de reacties op je vraag nog eens terug: doe een schone installatie vanaf een Windows 10 disk, ze adverteren dan wel met een directe (gratis) upgrade maar dat levert mogelijk technische problemen op/instabiliteit, en je krijgt bovendien waarschijnlijk geen licentie aangeleverd dus je kan het alleen gebruiken zolang je ge-upgrade'de versie functioneert, iets wat met een upgrade vanaf Windows 7/8 onbetrouwbaar kan uitpakken. Als je bijvoorbeeld nu voor release aanmeldt bij Preview krijg je een doorlopende licentie. Zoek simpelweg even het modelnr. van je processor om er achter te komen of hij 64bits ondersteunt, ga bijv. na via systeemmodel, of naar start>uitvoeren>type: ''dxdiag'' en lees het af bij processor en google dat type.

je kan bij windows nooit upgraden van 32 naar 64 bit (en andersom). nooit. onderstaande link is van windows 7 maar geldt te allen tijde voor elke windows versie

Bronnen:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100