Hoe kan ik de dingen die op de achtegrond van de Computer gebeuren veranderen?

Er was een mogelijkheid, om te zien wat er op de achtergrond van de computer gebeurde.
Ik ben vergeten hoe je daar kwam?
Dus hoe kom je daar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk bedoel je Taakbeheer. Klik rechts op de Taakbak en kies voor Taakbeheer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op de tabbladen kan je o.a. openstaande programma's, services, processen prestaties zien.

Wil je nog beter inzicht wat er gebeurd, bijvoorbeeld bij het opsporen van problemen (bij een foutmelding), dan kan je ook nog een tool als Procesmon van Microsoft downloaden. Dit is een geavanceerde tool voor professioneel gebruik die alles rapporteert wat er op de PC gebeurt. Zonder systeemkennis heb je daar niet zo veel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bedoelt via start: uitvoeren en dan msconfig. Daar staat wat er allemaal opstart en op de achtergrond meedraait. Op internet zijn veel dingen te vinden waar staat wat je allemaal uit kunt schakelen en dus niet hoeft op te starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met 'Top' in de terminal shell krijg je het taakbeheer te zien.

Met 'ps -aux | grep more' zie je welke processen er allemaal draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hijackthis zoek daar maar op.
die ziet meer processen dan taakbeheer en die maakt een backup.
Daar zie je gelijk de bron erbij en kan je aanvinken wat geladen moet worden en gebruikt op de achtergrond van je besturings programma.
Succes