Hoe kan ik weer inloggen op 192.168.1.1?

beste, ik wou mijn externe harddisk aan mijn router verbinden zodat ik ruimte had voor mijn laptop. (ik raak mijn hard disk best wel snel kwijt.) maar ik probeerde in te loggen in mijn router (192.168.1.1)maar, de website herlaad zich heletijd (je ziet alleen wit.) hoe kan ik weer op 192.168.1.1?

router(HUAWEI (HG655d))

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even de stroom van de router af. Probeer eens een andere browser voor het idee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou je laptop even via netwerkkabel verbinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4644

Antwoorden (2)

Het inloggen op elke router verschilt per merk misschien ook wel model.

- Controleer of je op het goede netwerk zit
- http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ scan je netwerk en zo kan je erachter komen welk IP adres je router heeft.
- Als je er dan nog niet uitkomt zou ik je router compleet resetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om je IP van je router te vinden: Windowsknop
CMD (enter)
ipconfig (enter) Achter deafult gateway Sneller dan een app downloaden die moet gaan scannen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wou ik net ook zeggen IPCONFIG goeie ding.
Om het juiste IP-adres van de router waarmee je verbonden bent te bepalen, kun je het DOS-commando ipconfig gebruiken.
Geef bij Uitvoeren het commando cmd om een DOS-venster te openen.
Geef vervolgens het commando: ipconfig /all
Er verschijnt nu veel informatie.
Het IP-adres van de router is het adres dat als DHCP-server wordt vermeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
default gateway: 192.168.1.1
website tript
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om het adres van de DHCP-server. Meestal is dat ook de default gateway, maar dat hoeft niet.
Ongeveer een minuut even de stroom van de router halen.
Probeer daarna opnieuw verbinding te maken met de router via het adres van de DHCP-server.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nog steeds het zelfdfwachten wat mijn provider zegt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ProSoft
ipconfig is GEEN DOS-commando! Ook is er allang geen DOS-venster meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is wel degelijk een dos command, en dit is de TUI van windows. Is gewoon dos.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kimbadejong
FYI: DOS is een besturingssyteem, namelijk Disk Operating System. Het laatste besturingssysteem dat MS-DOS bevatte was Windows 98. Sindsdien wordt MS-DOS geëmuleerd door de console. De relevante sectie in het wikipedia artikel heet niet voor niets End of MS-DOS: https://en.wikipedia.org/wiki/MS-DOS#End_of_MS-DOS Je spreekt jezelf nogal tegen door te zeggen dat het de TUI van Windows is en dat dat 'gewoon' DOS is. Het is bovendien maar EEN TUI, want Powershell verdient die naam net zo goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie ook howtogeek:
"What also doesn’t help is when people mistakenly talk of a “DOS prompt” in Windows NT, as has even happened in answers here. Aside from the fact that it is command interpreters that prompt, not operating systems, this conflates “DOS” with “textual user interface” and “command interpreter”, neither of which are in actuality synonymous with DOS. DOS is a family of operating systems: MS-DOS, PC-DOS, DR-DOS, FreeDOS, OpenDOS, et cetera. If one has a command prompt window open on Windows NT then one is almost always running CMD, which is Microsoft’s default command interpreter supplied in the box and which is an ordinary, textual user interface, Win32 program. There’s no “DOS”, nor NTVDM. There’s just a Win32 program talking to its Win32 console object. And in fact for many TUI programs that one can run on Windows NT, including all of the tools in Microsoft’s various Resource Kits, there is still no whiff of DOS anywhere in the picture, because these are all ordinary Win32 programs that perform Win32 console I/O, too." Dit is niet voor iedereen belangrijk of relevant, maar wie nog met MD-DOS gewerkt heeft, weet nog dat Windows 3 een grafische schil om DOS heen was, terwijl er nu hoogstens een command interpreter bij wordt geleverd.
IPCONFIG een DOS-commando noemen gaat helemaal te ver, want dat bestond helemaal niet in DOS. (Ook al kun je veel websites vinden waarop men hieromtrent van toeten noch blazen weet).