Wat is dat vreemde geluid uit mijn Macbook bij opstarten vanuit sluimerstand?

Als ik mijn macbook uit de sluimerstand haal hoor ik tweemaal een soort space-echtig geluidje wat afgespeeld wordt. Ik heb geen idee wat dit voor een geluidje is en heb het pas sinds vanmiddag. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Wellicht is het gezoem van de ventilatortjes die de computer op temperatuur moeten houden.

Indien niet,zie hieronder;

http://www.onemorething.nl/community/topic/opstarten-13-macbook-pro

http://www.onemorething.nl/community/topic/raar-geluid-uit-macbook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo
Ik denk dat er ieds kapot is aan de koeling ga anders even naar de Apple shop Rotterdam of het i centre rotterdam vraag bij het icentre naar rosaley
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel normaal dat je twee geluidjes hoort als je de Macbook uit de sluimerstand haalt. Deze geluidjes worden veroorzaakt door de Macbook Superdrive (CD drive). Ik hoor ook altijd deze geluidjes als ik mijn Macbook uit de sluimerstand haal.

Ik weet natuurlijk niet hoe die geluidjes precies klinken die uit jou Macbook komen, daarvoor raad ik je wel aan om even de PRAM en de NVRAM te recette.

Om de PRAM en NVRAM te resetten doe je het volgende:

1) Schakel de computer uit
2) Zoek de volgende toetste op je Macbook

-Command
-Option (Alt)
-P
-R

Je zult deze toetsen in Stap 4 moeten gebruiken.

3) Schakel de computer weer aan
4) Druk op "Command", "Option (Alt)", "P" en "R". Hou deze toetsen ingedrukt totdat je het grijze scherm ziet

Je kunt ook de SMC (System Management Controller) resetten. Maar dit werkt alleen als je een Intel-based mac gebruikt. Doe het volgende:

1) Zorg dat alle applicaties zijn afgesloten en zet dan je Macbook in sluimerstand

Als je de batterij van je Macbook kan verwijderen, doe dan het volgende:

1) Schakel de computer uit en maak de oplaad stekker los
2) Verwijder de batterij en hou de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt
3) Stop de batterij terug en herstart je Macbook

Als je Macbook over een batterij beschikt die je niet mag verwijderen, doe dan het volgende:

1) Zet de computer uit
2) Doe de oplaad stekker er in
3) Druk nu je de "linker pijl" knop en op beide "Shift/Control/Optie" knopjes. Terwijl je deze twee knopjes hebt ingedrukt, klik je op de aan/uit knop
4) Laat nu alle kopjes tegelijkertijd los