MS Edge werkt niet meer naar behoren ,kan ik MS Edge opnieuw installeren en ho doe ik dat dan?

Browser Edge werkt niet meer naar behoren ,plaatjes worden niet meer geladen.
Het laden gaat zeer langzaam .
Terwijl IE 11 wel goed en snel werkt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Opnieuw installeren gaat niet. Het is niet mogelijk om Edge te verwijderen of uit te schakelen aangezien het een ingebouwde app is in Windows 10.

Je kunt Edge wel resetten (met behoud van gegevens en instellingen).
Start via het Win-X menu de Opdrachtprompt (administrator) en geef het commando POWERSHELL om een geavanceerde opdrachtprompt te openen. Geef onderstaand commando en herstart Windows zodra het commando volledig is uitgevoerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Toegevoegd na 24 minuten:
Je zou eerst nog kunnen proberen Edge te versnellen door Ccleaner.
https://www.piriform.com/ccleaner
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als dat niet werkt zou je naar Chrome kunnen gaan, want IE is niet de veiligste browser die er is.