Is Windows XP nog te activeren?

Op een pc heb ik van de week Windows XP (legaal) geïnstalleerd. Nu wil ik het dus online activeren. Dit wil niet lukken. Is hier een oplossing voor?

(pc wordt verder niet online gebruikt)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K
SimonV
9 jaar geleden
Wat heb je precies gedaan en wat lukt er niet?
Krijg je een foutmelding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Microsoft is volledig gestopt met windows xp
SimonV
9 jaar geleden
Microsoft is alleen gestopt met het leveren van beveiligingsupdates.
Je kunt XP nog steeds activeren. http://www.technibble.com/windows-xp-support-ends-in-april-2014-what-technicians-need-to-know/
capthavoc
9 jaar geleden
Doet je internet het wel gewoon misschien dat je netwerkkaart gene driver heeft met xp moet je deze vaak nog eerst handmatig installeren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd, en nu moet ik 'm dus binnen een maand activeren. Nu zit ik aan het eind van die maand. Voor Microsoft stopte met de updates kon ik gewoon activeren, nu wil dat dus niet lukken. Ik krijg de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. (alleen voor het activeren heb ik de pc op internet aangesloten, voor de rest maakt de betreffende pc geen gebruik van internet) Netwerkkaart werkt goed.
SimonV
9 jaar geleden
Kun je ook telefonisch activeren? http://support2.microsoft.com/kb/307890/nl
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Goed gezegd SimonV, telefonisch activeren gaat vast wel. Zo doe ik het ook nog steeds met mijn oude flaptop, verleden week nog gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb het net telefonisch gedaan. Helemaal gelukt. Tot nog toe altijd online gedaan, niet eerder telefonish. Allen dank voor de reacties!
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan, ik heb m'n reactie bij de antwoorden geplaatst. Nog wel oppassen dat je geen malware via bijvoorbeeld USB-stick binnenhaalt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
XP wordt niet meer ondersteunt dus waarom zou je deze nog activeren. Kan overigens niet meer.

Het beste antwoord

Soms is het niet mogelijk om XP te activeren bij de activeringsserver van Microsoft. Dit probleem kan zich bijvoorbeeld voordoen als de server down is, of als de systeemklok van je computer vóórloopt op de huidige datum en tijd.

Doorgaans kan activeren wel telefonisch:
1. Klik op Start en achtereenvolgens op Alle programma’s, Bureau-accessoires en Systeemwerkset. Kies Windows activeren.
2. Klik op Ja, ik wil Windows telefonisch via een servicemedewerker activeren.
3. Klik op de privacyverklaring van Windows productactivering, klik op Vorige en klik vervolgens op Volgende.
4. Voer de stappen uit in het dialoogvenster Windows telefonisch activeren en klik op Volgende.
SimonV
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, als je de activatiecode nog hebt, kan je wel als nog activeren. En je kan je XP nog blijven gebruiken. Je krijgt geen automatische beveiligingsupdates van Microsoft meer om u te beschermen tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Daardoor loopt u extra risico en dat kan onveilig zijn voor jouw persoonlijke gegevens.