hoe verwijder je alles van je pc zonder dat windows verwijderd wordt?

Ik wil graag me Pc legen omdat er te veel virussen op zit wat mijn virus scanner niet kan vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
ronron1212
8 jaar geleden
Dat heeft weinig zijn een virus verwijder je niet zo. Waarom vind je virus scanner ze dan niet? Welke scanner gebruik je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je ALLES van je PC haalt behalve Windows, kan je net zo goed Windows herinstalleren. En idd virussen haal je niet weg door zomaar wat weg te halen.
SimonV
8 jaar geleden
Virusscanners halen vaak minder weg dan malwarescanners.
Heb je deze al geprobeerd? AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://www.malwarebytes.org/
Ritsuka
8 jaar geleden
met cd van Windows herinstalleren. Wel backup maken van wat je wil bewaren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe weet je dat er virussen op zit als je ze viruscanner ze niet ziet. Niets het ding ofzo?

Antwoorden (2)

Als je al virussen hebt dan kan je die niet verwijderen zonder ook Windows te her- installeren. De virussen nestelen zich in Windows zelf. Door alles behalve Windows te verwijderen verwijder je het virus dus niet.
Om toch antwoord te geven op je letterlijke vraag: alle mappen en bestanden die niet systeem gerelateerd zijn handmatig verwijderen.
Zoals gezegd: zinloos
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erg simpel, Ten eerste natuurlijk jou eigen computermerk/windows versie. Door dit te googelen en met daarachter factory reset vind je de toetsencombinatie die je in moet drukken tijdens het opstarten. Als je in dit menu komt kan je het beste even een tutorial via youtube kijken met hoe dat menu werkt dus : Factory reset (pc merk).

-Michiel

(Dit werkt zeker wel tegen virussen alleen moet het echt een FACTORY RESET zijn.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel in de laatste zin van mijn antwoord : Factory reset (pc merk/windows versie)