Moet ik mappen overzetten van mijn oude pc naar mijn nieuwe als ze hetzelfde besturingssysteem hebben?

Ik heb mijn laptop met Windows 7 Premium een paar jaar als pc gebruikt dus die kwam niet meer van zijn plaats want alles zat daarop aangesloten. Nu heb ik een 2de hands desktop gekocht en die heeft ook Windows 7, ik weet alleen nog niet welke versie dat is. Maakt dat wat uit?

Wat ik me nu ook afvraag is of alle mappen die in Wordpad en de Bibliotheek zitten op de laptop na installatie van de desktop daar ook automatisch zullen verschijnen, of moet je die zelf overzetten. En als je dat zelf moet doen, hoe doe je dat dan? Ik gebruik de laptop annex pc heel veel maar weet heel weinig van de technische kant van het computergebeuren..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
je moet niks overzetten, een pc met alleen Windows er op werkt gewoon.
Als je graag je eigen data wilt behouden, moet je deze overzetten.
Ritsuka
8 jaar geleden
welke 'mappen' bedoel je precies?
niko
8 jaar geleden
of bedoelt u de inhoud van de mappen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja windows is windows dus dat die het zal doen begrijpt een kind en zelfs een oude dame als ik. ;) Ik heb echter in wordpad veel mappen met liedteksten gemaakt en met mooie afbeeldingen. In de Bibliotheek van Windows 7 zitten ook veel persoonlijke foto's. Omdat ik denk, maar dat kan fout zijn, dat de desktop dezelfde IP zal krijgen, als ik hem aansluit, als de laptop heeft dacht ik dat je die mappen dan misschien automatisch op beide apparaten zou zien.
gvrox
8 jaar geleden
Nee, die bestanden staan op de harde schijf van de laptop, dus die zijn niet ineens magisch ook op jouw desktop. Ook zal de desktop een ander IP krijgen (en dat is ook de bedoeling), wel is het mogelijk om via het netwerk de harde schijf (of geselecteerde mappen) te delen, en dan kun je een kopie maken van de mappen naar jouw nieuwe desktop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Makkelijkste manier: koop een usb-geheugenstick, prik die in de laptop. Sleep de bestanden die je wilt overzetten naar de usb-stick. Prik deze stick in de desktop en kopieer de bestanden. https://www.dixons.nl/pc/opslag/usb-stick/806601/integral-noir-usb30-16-gb
Ritsuka
8 jaar geleden
dit valt onder persoonlijke data, die moet je zelf overzetten naar de andere pc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@freekfluweel, kijk dat is nog eens praktische informatie waar ik wat, VEEL zelfs, aan heb. Dank je wel. Een usb stick heb ik in huis. @ Ritsuka en @ gvrox, jullie ook bedankt voor de informatie want die maakte al een en ander duidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als je alles altijd netjes opgeborgen hebt, zullen al je foto's, wordpad bestanden en alle andere privé dingen inderdaad in je bibliotheek zitten. Die moet je dus kopieren en op de nieuwe computer op dezelfde plek zetten.
Vergeet ook niet alle privé dingen van het bureaublad te kopieren. En je zal de komende tijd wel moeten wennen omdat sommige snelkoppelingen niet meer juist werken. Tip: bewaar je persoonlijke bestanden uit de bibliotheek ook op een andere plek, een USB stick of externe harde schijf, zodat je ze niet kwijt bent als er iets fout gaat.

Het beste antwoord

Alle privébestanden worden niet automatisch, als door magie, naar de desktop worden overgezet. Dat zal je toch handmatig moeten doen (is het gemakkelijkste).

Koop een usb-geheugenstick, prik die in de laptop. Sleep de bestanden die je wilt overzetten naar de usb-stick. Prik deze stick in de desktop en kopieer de bestanden.

https://www.dixons.nl/pc/opslag/usb-stick/806601/integral-noir-usb30-16-gb