Kan ik data (bv mijn documenten) uit een back-up halen met XP, terwijl de back-up van een windows7 systeem komt?

Mijn laptop met daarop windows 7 is stuk. Ik heb altijd wel iedere week netjes een back-up gemaakt (op een externe harde schijf)
Nu heb ik een nieuwe laptop met daar op XP. Kan ik nog specifieke informatie zoals mijn documenten uit de back-up halen die ik van mijn windows7-laptop gemaakt heb?

Ik ben van plan om op de nieuwe laptop weer windows 7 te zetten, maar dan moet ik eerst het geheugen uitbreiden en daar heb ik nu even geen tijd/geld voor, en de documenten heb ik met een beetje spoed nodig...

Toegevoegd na 2 uur:
De back-up is een vhd bestand..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan je een beetje overweg in het Engels? Zie dan de bron. Daarin staat beschreven hoe je zo'n VHD-bestand kunt mounten in je OS en dat werkt meestal wel want die VHD is in feite een virtuele HardDisk, een 'letterlijke' kopie van je toenmalige systeem. Ik heb het zo ook regelmatig gedaan voor anderen en mezelf en het werkte eigenlijk altijd. Als je nog vragen hebt: reageer gerus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik tijd heb om er even goed voor te zitten, zal ik me er over buigen. Engels is geen probleem, dus komt goed.......
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ja, dat moet kunnen. Tenminste als je de juiste mappen hebt gebackupt.
Tenzij je de gegevens versleuteld hebt en je inloggegevens kwijt bent.

Je zou de externe schijf gewoon zo aan de XP-machine moeten kunnen hangen. Als je bijv. Office2010 had, hoeven die bestanden niet zomaar te openen kunnen zijn op de XP-machine. Dan moet je eerst het compatibility pack downloaden.