Dossier KPN: Kan de KPN van een klant eisen dat zij respectievelijk de domeinnaamregistratie, de software en de computer bij de KPN kopen?

Net weer een hoofdstuk toegevoegd aan het dossier KPN. Maar zo gek als nu heb ik het nog niet mee gemaakt...

Want op het moment dat ik aangaf dat het probleem dat ik geen e-mail meer kon verzenden via mijn domeinnaam. Zich pas voordeed sinds ik de Compaq Pressario CQ50serie in gebruik heb. Met daarop MS Office 2007 geïnstaleerd. Werd mij na een momentje stilte een bedrag genoemd van 1637 euro voor een nieuwe computer, de door de KPN ontwikkelde software en de verhuizing van mijn domeinnaam van XXX-hosting naar de KPN...

Kan de KPN dit van een klant eisen om hiertoe over te gaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Genant detail: Compaq/HP zijn wereldwijd naar mijn idee de meest gerenomeerde computerfabrikant. En mijn huidige computer is afgelopen maandag pas aangeschaft...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat kunnen ze niet.

Is ook niet nodig trouwens. Ik weet niet hoe jij verbinding maakt met het internet, maar je kan ALTIJD je webserver benaderen tenzij je bij KPN een firewall remote hebt staan die dat soort verzoeken niet doorlaat. Als zij dat blijven weigeren is het tijd om te verhuizen.

Maar vaak is het een kwestie van de verzendmethode anders instellen.

Over internet is het lastig om dit uit te vinden. Het probleem ligt NIET aan je PC / Software pakket. Die kunnen gewoon op internet de commando's geven. De verbinding wordt ergens gefilterd. Waarschijnlijk kan je het beste bij een forum over KPN internet deze vraag neerleggen. Grote kans dat iemand je zo een lijstje met instellingen kan geven.

En dat het domein niet door hun gehost wordt.. Onzin. Dat domein staat op internet. Als jij gewoon op internet kan, kan je bij het domein. Je moet wel met de provider van de domeinnaam een afspraak over de uitgaande mailserver hebben. Dit is een kwestie van email relais = yes in het domein bestand aangeven voor hun; Dit wordt wel geweigerd trouwens. Als dat gebeurd: Domein verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is op z'n best een ondeskundige KPN'er en op z'n slechtst is het illegale koppelverkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal voor de verandering eens een heel kort antwoord geven. ;-)

KPN mag dit niet van je eisen. Ze mogen het wel aanbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was gewoon concreet een eis. Anders werd er geen antwoord meer gegeven op de essentiële vraag wat en/of mijn nieuwe wachtwoord zou zijn en/of worden... Het nieuwe wachtwoord heb ik inmiddels, maar ben dus niet op de eis ingegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben het wel geeist, maar dat mogen ze niet.
Volgens mij kunnen ze dat helemaal niet eisen. Het enige wat ik me kan indenken is dat de betreffende medewerker heeft gedacht dat de vraag betrekking had op de domeinnaam en dat ze daar geen antwoord op willen/kunnen geven omdat die niet bij KPN wordt afgenomen. Beetje het idee van het is niet van ons dus zoek het maar uit. Die houding klinkt bekend van de KPN overigens. Maar verplichten kunnen ze je niks. sterker nog. gewoon bij kpn weggaan en naar een provider overstappen die normaal doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij meer dat je probeert uitgaande mail te versturen via smtp.{jedomeinnaam}.nl. De meeste providers staan dit niet toe en je bent dan verplicht om via hun server je Email te versturen (bv. stmp.kpn.com)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze kunnen het niet eisen. En technisch gezien slaat het ook helemaal nergens op.