Hoe te handelen om mijn PC een USB-stick te laten herkennen?

Ik wil foto's op een USB-stick zetten, maar mijn P.C. herkent de USB-stick
(F - station) niet. In het verleden heb ik hier nooit problemen mee gehad met Windows 7. Ligt dit nu aan Windows 10 en wat moet ik doen om wel op mijn stickie te komen?

Toegevoegd na 1 uur:
Betreffende USB poorten (front) herkennen de muis ook niet. Tijdens opstarten van de P.C. zie ik de USB-stick wel oplichten, om vervolgens niets meer te doen.

8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hier ook last van. Ik heb twee USB poorten op mijn pc maar er is er maar één die altijd alle USB sticks leest. Ik concludeer hieruit dat het aan de poort ligt. Wat eraan te doen is weet ik ook niet.

Antwoorden (1)

Werkt de usb poort wel met een ander usb apparaat bijvoorbeeld als je een muis aansluit?

als je de usb stick aansluit geeft windows dan een melding/geluid dat er iets is aangesloten ?

Toegevoegd na 1 uur:
Kijk op de website van fabrikant van de computer of er nieuwe drivers te downloaden zijn voor de chipset
waarschijnlijk zijn er verouderde drivers geïnstalleerd die niet goed werken met windows 10

als de drivers er niet staan moet je achterhalen wat voor moederbord je hebt. dan via de site van die fabrikant de chipset drivers zoeken

Moederbord achterhalen kan je doen met Aida64 http://www.aida64.com/downloads
kies voor de extreme en zip package
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Ik zie graag (een) antwoord(en). Geen wedervragen hier, want die worden toch verwijderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar met weinig info moeten er wel wedervragen komen om achter het probleem te komen Het kan bijvoorbeeld zijn dat als je de usbstick voor in in een usb stick stopt dat de drivers niet goed zijn . daarom kan je dat testen door iets anders aan te sluiten op dezelfde usb poort
jc54
8 jaar geleden
Inmiddels de vraag bewerkt.
Dit soort wedervragen in het vervolg beter als reactie plaatsen........