op mijn pc kan ik geen dingen meer installeren of verwijderen wat moet ik nu doen?

Ik heb een pc waarop windows xp draait en daarop kan ik niks meer verwijderen of installeren ik heb geprobeerd om systeem herstel te doen maar als ik erop klik dan staat er dat er een bestand mist en het zelfde staat ook als ik naar configuratiescherm wil gaan om het te verwijderen... Als ik iets wil installeren dan staat er met welke programma ik het wil openen wat niet klopt omdat het een exe file is en die hoor je tog gewoon te installeren? Ik heb ook geprobeerd er een windows xp cd erin te doen en het opnieuw te installeren maar hij wil niet starten ook niet als ik hem erin hou en opnieuw opstart ik heb er ook een harde schijf van een andere pc erin gestopt dan kan ik tussen 2 dingen kiezen maar als ik iets kies dan reageert hij niet zo heb ik ook geprobeerd de windows xp cd handmatig op te voordat windows zich op start maar dan reageert hij ook niet dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen heb alles geprobeerd wat ik kan meestal lukt het wel na lang zoeken maar ben vandaag de hele dag bezig geweest en heb geen oplossing gevonden kan iemand mij helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

probeer deze eens met de xp cdrom in de drive
als je op windows kan komen
ga naar start
uitvoeren je ziet command venstertje
type in
sfc /scannow (let op de spatie)
enter

Als dat ook niet werk dan kun je niet veel anders dat je harde schijf formateren
en xp er opnieuw opzetten
maar vindt hij helemaal geen windows op je harde schijf of kom je daar helemaal niet aan toe ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vindt wel windows maar als ik iets in windows probeer te openen zegt hij dat die bestand er niet is zoals als ik in configuratiescherm software klik dan staat er file error ofz
capthavoc
12 jaar geleden
ik denk dat je register dan danig corrupt is en je systeem herstel is ok defect
er zit niet veel anders op dan heel windows er opnieuw op te zetten
dus opstarten vanaf de cdrom en installeren
maar zet het niet over de andere maar laat je computer de zaak formateren desnoods zelf partitie weg halen en dan alles er opnieuw op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke maar er is nu een nieuw probleem windows start helemaal niet meer op en hij vraagt om een wachtwoord maar die heb ik niet...=
capthavoc
12 jaar geleden
dan maar gewoon vanaf de cd opstarten en windows er opnieuw op
anders wordt het zoeken in een hooiberg
je bent sneller klaar door windows opnieuw te installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat probeer ik ook maar hij wilt die cd niet starten van windows en heb ook geprobeerd andere onderdelen erin te doen maar heb steeds het zelfde probleem en daarna heb ik geprobeerd om een andere pc te maken dat duurde ook een paar uurtjes en uiteindelijk staad er NTLDR ontbreekt en daar weet ik ook niet wat ik nu moet doen en heb hem net geprobeerd aan te doen maar krijg nu geen beeld en heb er 3 verschillende videokaarten in gedaan... Het probleem wordt steeds groter ik zit hier met 4 open pcs die het allemaal niet doen en allemaal losse onderdelen...???
capthavoc
12 jaar geleden
Jeetje je bent wel een prutser zeg
ok ga er dan maar vanuit dat die schijf defect is en niet meer te gebruiken is.
wellicht kun je hem nog even uitproberen en hem als 2de schijf in een wel werkende pc te hangen maar ik denk de je read en write defect is
mocht dat ook blijken bij het plaatsen als 2de schijf
dus bijvoorbeeld wel data vinden maar niet naar ander schijf kunnen verplaatsen of kopieren dan kan je beter die schijf dumpen. concentreer je op het maken van die andere pc,s met de onderdelen die erbij hoorden
het heen en weer schuiven van een potentieal defecte hd tussen andere pc kan je andere pc,s natuurlijk naar de filistijnen helpen dus hang hem er niet als opstart schijf aan maar als 2de schijf
zodat het systeem de fout kan blokkeren
je je verder schade voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 2 van de 4 pcs gekregen voor als ik onderdelen ofz nodig dus ik heb ze nog nooit aan gedaan en ik wist niet of ze werkten ze waren alle 2 zonder hardeschijf dus ik weet niet of ik die nog kan maken maar van die andere 2 doet er maar 1.
Die pc die het doet is 2 jaar geleden gekocht daar kan geen sata kabel meer in maar die harde schijven daar kan alleen een sata kabel in en geen ide dus dan kan ik hem niet als 2de schijf aansluiten op mijn pc om hem te formatteren of om te kijken of ze het doen
capthavoc
12 jaar geleden
Een satakabeltje en een extra voedingsaansluitng setje zal je je kop niet kosten denk ik
altijd handig als reserve
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb genoeg satakabels maar waarvoor heb ik een extra voedingsaansluiting nodig?
capthavoc
12 jaar geleden
je hd heeft ook een voeding nodig
als je er geen hebt zeg maar
kan je met die er eentje steken op een
standaard voeding stekkertje je weet wel die witte die normaal in een IDE schijf passen.
het hoeft niet als je er genoeg hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb genoeg van die witte stekkertjes maar zoals je hebt gelezen heb ik een nieuw probleem dat zie je aan mijn nieuwe vraag

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk moet je windows opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat probeerde ik met die windows xp cd -_-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat sowieso. Maar als ik het zo lees gaat dat niet aangezien de cd niet meer herkend wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wordt wel herkent alleen als ik op installeren druk dan gebeurt er niks misschien komt dat omdat er al xp op zit daarom probeerde ik hem nog een keer maar dan voordat windows opstarten toen lukte het ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie lijkt misschien een beetje raar, maar hij doelt op het antwoord van Cesaf en niet op de reactie van feyenoord100. (zijn reactie stond er nog niet toen ik de mijne schreef).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En alweer ben je me net voor :)
Maar het is wel erg vreemd dat je helemaal niks meer kan. Ik zou de bron van cigniteam even proberen en als je denkt dat dat niet gaat lukken, naar iemand toegaan die er echt verstand van heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb nog nooit iets gezien kan het altijd wel maken na paar uurtjes maar dit was egt raar
Een systeemherstel doen naar het moment dat de pc nog goed was.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, verkeerde bron toegevoegd. Je moet support.microsoft.com etc. hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een systeemherstel voor windows 7 maar ik heb Xp maar ik kan er nu niks meer omdat hij niet werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de andere bron ook toegevoegd.
corrupte of defecte hd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je wel bestanden kopiëren?
want dan kun je maar beter al je (belangrijke) bestanden op een extern harde schijf kopiëren en alle interne schijven proberen 1 voor 1 te formatteren
Als dat is gelukt kun je proberen xp er opnieuw op te zetten

hopelijk werkt t, succes!