Hoe zorg ik ervoor dat mijn computer stopt met wijzigingen ongedaan maken?

Mijn computer bleef aandringen op opnieuw opstarten omdat er programma's gewijzigd waren. Probleem is dat er geen optie "annuleren" stond. Alleen om opnieuw op te starten of "sluiten" wat er voor zorgde dat het bericht 10 min later kwam en zei dat ik nu nog 4 minuten had ipv 14 om alles op te slaan. Ik heb hem dan maar opnieuw opgestart en willen bijwerken maar het duurde te lang en heb het afgebroken door mijn computer uit te zetten.
Nu ik hem opnieuw opstartte geeft hij aan "De functies kunnen niet worden voltooid, Wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit."
Hoe kan ik dit wegkrijgen zodat ik weer gewoon op mn computer kan werken? Hij is net nieuw...
En kan het echt zoveel kwaad als ik hem uitschakel? Weet iemand ook toevallig hoe ik dit soort dingen als "bijwerken" kan annuleren in het vervolg? Het is windows 8.
Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15K

Antwoorden (1)

Bij een nieuwe pc zijn er altijd meer updates dan bij pc's die al langer operationeel zijn. Als je de pc zijn benodigde updates niet laat uitvoeren (door de pc af te sluiten tijdens de update) is het alleen maar logisch dat je de prompt blijft krijgen totdat je pc is geupdate. Er is echter wel een verschil tussen 'aanbevolen updates', waarin kleine dingen verandered worden die je waarschijnlijk nooit zult merken en 'belangrijke updates'. Deze belangrijke updates hebben niet voor niks deze naam. Ze verhelpen vaak ernstige problemen die verlies van data veroorzaken of je privacy in gevaar brengen. Ik raad je dan ook aan om deze belangrijke updates nooit te negeren. Als je pc je echter blijft storen tijdens je werk voor aanbevolen updates, snap ik dat het snel vervelend wordt. Daarom kun je in je instellingen aanpassen of Windows je alleen prompt voor belangrijke updates, of voor zowel belangrijke als aanbevolen updates.
De stappen hiertoe worden hier uitgelegd:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/turn-automatic-updating-on-off#turn-automatic-updating-on-off=windows-8