Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows XP gebruikend: Kan ik de prullenbak van mijn bureaublad verwijderen, en waar kan ik dan kijken wat er in zit voor eventueel herstel?

Ik heb namelijk graag een "schoon" bureaublad. De snelkoppeling naar "Deze Computer" heb ik reeds verwijderd omdat ik toch altijd via het start-menu werk, alleen die prullenbak krijg ik dus niet weg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een geheel schoon bureaublad wil hebben kan je ook rechtsklikken op je bureaublad, Pictogrammen schikken op en dan het vinkje bij bureaubladpictogrammen weergeven weg klikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heerlijke, oerluie oplossing.

Andere antwoorden (4)

Het icoon van de prullenbak staat standaard altijd op het bureaublad en is hier niet vanaf te verwijderen. In een andere tip is al te zien hoe je hiervan de naam wijzigt, hieronder een manier om het icoon geheel te verwijderen. Nadeel van deze manier is dat de prullenbak dan geheel weg is en niet meer gebruikt kan worden. Bestanden zullen echter nog wel naar de Prullenbak verwijderd worden.

Om het icoon te verwijderen ga naar Start en kies hier Uitvoeren. Typ regedit, klik op OK en navigeer naar de volgende sleutel.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
explorer\Desktop\NameSpace

Klik op het plusje voor de map "NameSpace" en klik op,
{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

Klik hier met de rechtermuisknop op en kies verwijderen. De prullenbak is nu verwijderd van het Bureaublad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Engels begrijpt raad ik je aan de stappen in bijgevoegde link eens te proberen, met wat kunst- en vliegwerk via de registry zou het dus moeten kunnen. Je moet dan zoals ik het begrijp via Verkenner / Deze Computer nog wel de prullenbak kunnen inzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt in taakbeheer ook explorer.exe verwijderen, je hebt dan geheugen over, nadeel je moet alles starten vanuit, bestand en dan nieuwe taak selecteren, niet echt handig, maar super opgeruimd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een defragmentatie uit voerd zie je als het goed is 2 vlakjes die groen gekleurd zijn. Dit zijn enerzijds je besturingssysteem van windows. Anderzijds hoort hier ook de applicaties van je bureaublad bij. Wanneer je ervoor zou kiezen om alles terug te zetten naar de fabriekswaarden. En dit kan zonder formatC. Dan zul je zien dat ook "Deze computer", "Internet explorer", "Outlook", etc. terug komen...

Als je het echt verwijderd wilt hebben dan moet je maar even met Microsoft in Amsterdam bellen. Dit is gewoon een 020 nummer en is gemakkelijk te vinden via het internet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding