Windows op een ssd zetten met te weing ruimte?

Ik heb een ssd (de A-schijf) gekregen en deze in mijn computer geïnstalleerd. Nu is mijn probleem, dat het een ssd is van 120 GB en bij het installeren van de computer er niet zo slim is gedaan door de programma's partitie en de installatie partitie in een partitie (de C-schijf) te stoppen, Daarnaast is er ook nog een andere partitie gemaakt (de D-schijf) voor de persoonlijke bestanden, als foto's en andere privé dingen. nu wil ik op mijn ssd hebben staan:
-Windows 7 Home Premium
-Office (met alle outlook mailtjes)
-Chrome

Zomaar een partitie back-uppen gaat niet want mijn c-schijf is na een opruiming nog steeds 400GB, en dat past niet op een schijf van 120 GB. Ik heb ook al geprobeerd Windows opnieuw te installeren, alleen dan weet ik niet hoe ik mijn bureaublad (snelkoppelingen etc.) en andere instellingen terug krijg.

Hoe kan ik deze bovengenoemde onderdelen dus op mijn ssd krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zie dat je de SSD als A: schijf hebt ?
Volgens mij boot je nu nog steeds van de C: schijf ?
De A en B schijf zijn niet bedoel om vanaf te booten ?
ik heb er nog nooit van gehoord dat een pc boot vanaf A: dan alleen als diskette
maar goed het is een SSD dus wellicht loop ik achter op de techniek ?.
iemand ??ik heb dit nog nooit gezien ???

Maar om dat zeker te weten probeer dit eens: koppel de C: oud windows schijf los
om te kijken of je echt boot vanaf A: ? dan word duidelijk of je echt vanaf A: boot een grote kans dat je drive letter ook meteen veranderd als dat het geval is koppel daarna de oude windows schijf weer terug volgens mij zijn de driver letters dan ook veranderd.
Als hij niet opstart weet je dat je niet boot vanaf de SSD.
herstel dan eerst even met de windows DVD gewoon een repair uitvoeren (let op oude windows schij moet losgekoppeld zijn om verwarring over windows installaties te vermijden
Aangezien er wel een windows op A staat hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen

ik vrees dat er niet veel anders op zit dan alle programma opnieuw te installeren
en de setup de opdracht te geven op de oude windows schijf naar programfiles etc te installeren
Je zou in principe op oude windows schijf de C: window smap verwijderen om ruimte te maken. verplaats ook de user mappen op oude windows even naar je DATA schijf
en maakt de hele oude windows schijf daarna leeg.

en dan is het installeren geblazen
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het vraagteken is een leesteken dat men aan het einde van een vraagzin plaatst, om duidelijk te maken dat het een vraag is. Dit wordt alleen gedaan bij directe vragen, bij indirecte vragen is geen vraagteken nodig. Bijvoorbeeld: