Kunnen Windows 8 tablets straks alles wat Windows 8 PC's ook kunnen?

Ik hoorde dingen over dat de Windows 8 tablets straks lang niet alle applicaties kunnen draaien als de Windows 8 PC's. Maar kan hier weinig informatie over vinden.

Toegevoegd na 56 seconden:
Bijvoorbeeld dat ze geen .exe kunnen uitvoeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan welke processor in de tablet wordt gebruikt: er komt namelijk ook een Windows 8 versie voor ARM processoren. Daarop kun je dus alleen programma's draaien die voor de ARM zijn gecompileerd. Een tablet met een ia32/ia64 processor (zoals Intel die maakt) zou wel alles kunnen draaien.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus die kan dan alleen applicaties runnen die gemaakt zijn voor ARM Processoren, en zijn dat er veel?
gvrox
11 jaar geleden
Blijkbaar hanteert Microsoft een soort appstore model: "It will only run software available through the Windows Store or included in Windows RT. It will include Microsoft Word, Excel, PowerPoint, and OneNote as standard." Als het een succesvol platform wordt dan gaan de ontwikkelaars natuurlijk ook hun producten hierop aanbieden.
Nee. Want een tablet is géén PC.
Bovendien is het scherm te klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
De grootte van een scherm zegt niets over uitvoerbaarheid van programma's. Als een tablet geen PC is, dan is een laptop ook geen PC, dus jouw conclusie is niet per definitie juist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laptop heeft toetsenbord en muis, en is dus veel meer een pc als een tablet. Voor veel toepassingen die op de pc draaien, is een redelijk groot scherm een eis, dus zal een tablet daarvoor niet voldoen. Daarnaast zijn veel toepassingen ook sowieso niet uitvoerbaar door te grote geheugen vraag, en benodigde opslagcapaciteit. Een tablet heeft ook geen cd-rom drive.