Hoe sluit mijn laptop sneller af, na het afsluiten van de programma's en het afmelden van mijn account?

Beste lezer,

vanaf het moment dat ik een paar maanden geleden Officie 2013 heb geïnstalleerd duurt het afsluiten van mijn laptop extreem lang. Het proces van afsluiten van de programma's (dus nog voordat mijn account wordt afgemeld) gaat prima, maar als ik eenmaal ben afgemeld is het wachten... Ik heb google reeds afgezocht op antwoorden hierop (zowel Nederlandse als Engelse zoekopdrachten), maar tot nog toe geen oplossing kunnen vinden.
Voor de duidelijkheid: ik klik op afsluiten, alle programma's sluiten vrij vlot af, de computer meldt me af (wordt aangegeven door 'Afmelden' midden in het beeld), en vervolgens zie ik op dezelfde plek 'Afsluiten' staan. Minuten lang
Ik vraag me af wat ik hieraan kan doen en of het u waarschijnlijk lijkt dat dit door de installatie van Office 2013 zou kunnen komen. Hoewel ik het gevoel heb dat het afsluiten ook voor de installatie van Office steeds meer tijd in beslag begon te nemen
Ik maak gebruik van Windows 7 Home Premium 64bit, i7 processor en 6GB werkgeheugen. Wekelijks voert ASC6 eea uit

Bij voorbaat dank!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je Windows afsluit geeft het besturingssysteem actieve applicaties de gelegenheid om zich zelf af te sluiten. Als dat niet binnen een bepaalde tijd lukt, sluit Windows zelf deze applicaties. De tijd die hiervoor staat kun je wijzigen in de Register-editor.
Hierdoor sluit de computer sneller af. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE/System/ CurrentControlSet/Control. Open vervolgens WaitToKillServiceTimeout en verander het getal van 20000 in 2000.
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, maar dit betreft geloof ik het versnellen van afsluiten van programma's vóórdat je wordt uitgelogd. Mijn probleem is het afsluiten (van het systeem?) na het uitloggen. In ieder geval heb ik wat je beschrijft al eerder uitgeprobeerd.
Ook heb ik al bij 'msconfig' gekeken en overbodige programma's onder taakbeheer uitgeschakeld... Alles zonder resultaat..
Pieter2011
11 jaar geleden
Volgens mij sluit je pc hierdoor juist sneller af NA het afmelden van de gebruiker. Wat jij uitloggen noemt, dus. Dat zou toch echt moeten helpen, lijkt me. Je zou ook kunnen proberen het register op te schonen. Dat kan je pc op sommige onderdelen ook wat sneller maken. Zelf gebruik ik de (gratis) programma's Advanced System Care en Eusing Free Registry Cleaner. Tot slot vind je hier misschien nog wat nuttige tips: http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=44&listid=ceb04600-fc85-4074-8b8a-0d10c8e9b7e7