Kun je je Vista leren te onthouden hoe je de grootte en de plaats van het venster wilt hebben ?

Sommige sites wil ik altijd ergens in een hoek zetten in een verkleind venster. Maar ik moet steeds t venster handmatig verkleinen en op de juiste plek zetten. Kan dit automatisch ?

Toegevoegd na 1 uur:
ps. Ik werk meestal met Firefox. Misschien dat je het aan Firefox kunt leren ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een verschil per site kun je niet automatisch maken. Dus dat de ene site altijd linksboven opent, en de andere rechtsonder.

Wat wel kan, is de afmeting van je browservenster laten onthouden. Die afmeting zal dan voor alle nieuwe browservensters worden gebruikt.

Voor zover ik weet werkt dit alleen met Internet Explorer.

Zorg dat je precies één venster van Internet Explorer open hebt. Maak dit de gewenste afmeting en zet het op de gewenste plek.

Houd nu de linker Shift ingedrukt, en dubbelklik op het mini-icoontje linksboven in de titelbalk van Internet Explorer. Internet Explorer zal nu sluiten - maar de afmetingen en positie van het venster worden onthouden.

Elke keer dat je nu een nieuw IE-venster opent, zal het deze afmeting krijgen.

Let wel: dit werkt niet als je in je Startmenu of je Quick Link (of hoe heet dat daar in de taakbalk) de optie "Open in gemaximeerd venster" aan hebt staan. Zet die optie dus zonodig uit (rechtsklikken, dan Eigenschappen).
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide antwoord (+1) Maar ik werk met Firefox...
Cryofiel
14 jaar geleden
Firefox, dan is het nog veel makkelijker! Firefox onthoudt namelijk sowieso de grootte van het venster. Het enige dat je hoeft te doen is eenmalig de venstergrootte aanpassen naar de gewenste grootte. Daarna op de hierboven beschreven manier je menu-items cq shortcuts zodanig aanpassen dat Firefox niet meer gemaximaliseerd wordt gestart. Wat /niet/ kan is verschillende vensters op verschillende plekken laten openen. Wat dat betreft is Firefox gelijk aan IE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is nou net wat ik bedoel... bv.Deze site opent full screen, en die andere standaard rechts als strook, en een andere geminimaliseerd linksboven, etc...
Cryofiel
14 jaar geleden
Heb je verschillende shortcuts gemaakt voor die sites? Ik bedoel geen shortcuts in je browser, maar shortcuts (snelkoppelingen) in Vista. Die kunnen op je bureaublad staan, in het snelstart-gebied van je taakbalk, of in het startmenu. Per shortcut/menuitem kun je namelijk aangeven of het programma moet starten in een volledig venster, in een normaal venster, of als ikoon (geminimaliseerd). Als de shortcut aangeeft dat Firefox in een normaal venster moet starten, zal de grootte van dat venster bij mijn weten altijd hetzelfde zijn. Diezelfde grootte wordt ook aangenomen wanneer je een gemaximaliseerd venster "normaal" maakt met de middelste knop aan de rechterkant van de titelbalk, of wanneer je een geminimaliseerd venster "normaal" maakt. Dat is voor zover ik weet. Ik weet natuurlijk niet alles... Het is ook mogelijk dat een website de afmetingen van je scherm verandert. Dat gedrag kun je in de instellingen van Firefox aan- en uitzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat laatste, kun je daar wat verder over uitweiden ?
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb de Engelstalige versie 3.5.5. Ik zal dus de Engelstalige namen van de menustructuren gebruiken. Tools  -->  Options... Klik op de tab Content (derde van links). Het derde aankruisvakje heet Enable JavaScript. Zet je dat uit, dan kan een website helemaal niets doen. Bij mij staat het vakje aangekruist. Naast dat vakje staat een knop Advanced.... Klik daarop. Je ziet nu vijf aankruisvakjes die aangeven welke akties een website wel of niet mag uitvoeren. Het bovenste vakje heet Move or resize existing windows. Bij mij staat dat vakje uit. Daardoor kunnen websites de afmetingen van mijn Firefox-scherm niet meer veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je. Het is niet wat ik zocht maar toch handig te weten wat je daar zoal kunt instellen. ik moet de vraag herformuleren denk ik. +10

Andere antwoorden (1)

Sla de pagina als automatische bookmarks op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat helpt niet.