Hoe reset ik mijn laptop als ik geen administrator meer ben, en toch enige gebruiker ben?

Hallo, Er heeft laatst iemand op mijn laptop Harde schijf -> eigenschappen -> beveiliging -> SYSTEM -> all vinkjes bij weigeren gezet. Hierdoor ben ik plots niet meer gemachtigd om programmas te openen, installeren, verwijderen, enz. Ik ben nochtans de enige administrator en er is maar 1 acount ingesteld. Ik kan dit ook niet meer terug veranderen omdat ik niet gemachtigd ben. Ik kan mijn laptop niet meer resetten en naar een vorig herstelpunt gaan. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens via configuratiescherm en dan naar gebruikersaccounts of je er in kunt komen om op die manier je account te wijzigen?

Antwoorden (1)

Als bovenstaande slaagt
kan je wellicht een ander gebruiker met admin rechten aanmaken ?
ik vrees eigenlijk het ergste
het wordt vast cmd line werk maar dat is erg ingewikkeld en moeilijk
en waarschijnlijk mislukt dat ook omdat je de cmd niet kunt uitvoeren als administrator
hier onder een pagina met oplossingen maar vrees dat je zelf even moet kijken hoe de de regel dan zou moeten samenstellen.
ik zou in elk geval gaan voor de Full acces permission ?
Maar vrees dat je geheel uitgesloten bent
op die pagina wordt toch uitgegaan van dat je gewoon toegang hebt

er zullen vast wel tooltjes zijn maar volgens mij ben je sneller klaar door windows maar gewoon weer te herinstalleren
want het komt bijna niet voor dat iemand zichzelf zelf uitsluit ? en daar wordt dus ook gen rekening mee gehouden
en dus wordt dat een lange speurtocht.

Een andere optie is je user account zodanig verder te saboteren dat hij spontaan
na een opstart om de windows cd gaat vragen om alles weer te herstellen
maar dan kun je dan wellicht misschien alleen als je boot vanaf een ander dvd
en handmatig enkel files die met het user account te maken heeft verwijderd
die zou ik je niet kunnen aanwijzen.
Windows opnieuw installeren is de snelste en waarschijnlijk enig werkende optie
capthavoc