wat is het grote verschil tussen mac os en windows?

niet hoe het eruit zit maar hoe het werkt

en ook niet dat mac os alleen op een mac kan en windows ook op andere computer!!

Toegevoegd na 23 minuten:
ik bedoel echt technisch enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Mac OS X heeft als basis Unix en Windows heeft het eigen NT als basis.

Op beide platformen is in principe alles mogelijk. Het is aan de makers van apparatuur of software om het te ondersteunen of niet.

Een essentieel verschil zit hem vooral in hoe makkelijk software tot de kern van het besturingssysteem kan komen. Bij windows kon dit vroeger makkelijker en heeft daardoor een slechtere naam als het om virussen en malware gaat. Mac OS X heeft een andere hiërarchie binnen het besturingssysteem waardoor het minder makkelijk is voor virussen en malware om kwaad te doen. Maar ook de mac is niet onschendbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kijk, Apple betaal je voor het merk. windows niet echt.. (zover ik weet) apple is duurder dan windows. Ik vindt zelf dat windows makkelijker is dan apple. apple vindt ik meer voor zakelijke dingen en windows kun je voor allemaal Dingen gebruiken zoals games etc. het zelfde voorbeeld van de galaxy tab en de ipad. Voor de Ipad 2 betaal je
€479.00. En voor de galaxy tab(Nieuwste) betaal je €440.00

dus waar het eigenlijk omgaat is de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grootste verschil is de GUI. Dus hoe je werkt met programma's etc. Verder is Mac OS X voor zover ik weet sneller. Qua games kan je wel beter Windows als OS gebruiken omdat Windows een veel meer computers draait.
Maar als het gaat om de look en feeling zou ik voor Mac OS X kiezen.

Maar zoals bijna alles in de consumentenelektronica komt het op hetzelfde neer. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iOS is een gesloten systeem, Dus geen last van virussen en geen steeds trager wordende computer. Op een Mac kun je ook Windows draaien ( dual boot) dus het argument dat je onder Windows meer kunt laten draaien klopt niet. Androïde systemen op tablets zijn trager en Apple's AppStore heeft veel meer Apps en dat rechtvaardigt de hogere prijs. Het is niet voor niets het best verkopende tablet de IPad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat over Mac OS en Windows, niet over iOS. En als je dit zegt laat je blijken dat je het niet snapt: "Op een Mac kun je ook Windows draaien ( dual boot) dus het argument dat je onder Windows meer kunt laten draaien klopt niet." Je moet onderscheid maken tussen Mac de computer en het Mac OS. Op Windows draait meer dan op Mac OS, als je Windows dualboot op je MacBook Pro doe je dat vaak omdat Mac OS geen Mac-alternatief heeft voor het programma wat je wil draaien. Probeer maar eens te gaan gamen op OSX, dan ben je snel uitgespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk virussen voor ios software. Ook heeft ios vaak meer glitches in zijn programmateur vergeleken met Windows
Mac is in een andere programmeer techniek opgezet dan Windows. Alhoewel ik een IT achtergrond heb kan ik je niet uitleggen hoe dit besturings systeem werkt. Dit komt doordat Windows domineert t.o.v Mac os. De werking van windows is een vraag die niet in 10 minuten beantwoord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was eerst een windows-gebruiker en nu een mac-gebruiker...(maar ook nog steeds windows hoor ;P)

de verschillen vind ik:
- de prijs, apple is duurder want je betaald voor ' het merk' maar de kwaliteit is dan ook gegarandeerd

- op de mac heb je over het algemeen geen last van virussen of vastlopen

- op de een of andere manier wil het aansluiten van de oplader op windows laptops makkelijker dan bij mac (bij mac zegt ie soms ''niet bezig met opladen'' dat heb ik bij geen windows laptop nog meegemaakt)

- de mac is gebruikersvriendelijker, ik heb het idee dat apple zich echt richt op mensen die niet perse heel veel verstand van computers hebben.
als voorbeeld: mijn vrienden en ik hebben wel redelijk wat verstand van computers maar alles is zo makkelijk op de mac dat we ons soms even geen raad wisten...ik moest iets installeren en het enige wat ik moest doen was het gedownloade bestandje verslepen naar het mapje waar die heen moest. Het was zo ontzettend simpel dat ik bang was dat ik het misschien niet goed deed :P

- apple is heeft een geheel eigen systeem dus het is jammer dat apple-producten over het algemeen verschrikkelijk incompatibel zijn. Vooral met games is dit jammer want helaas kun je geen windows-games op de apple spelen of andersom

- ^ daarentegen kun je dan wel weer dualbooten, dit houd in dat je windows op je apple zet....je kunt dan bij het opstarten kiezen of je windows of apple wilt gebruiken op dat moment (ze staan er dan dus allebei op) Apple heeft hier een speciaal programma voor die je kunt gebruiken om windows erop te zetten, dit heet Boot Camp

- dit wist je waarschijnlijk al maar de kruisjes om programma's te sluiten zitten aan de linker kant inpl. van de rechter kant

pfff..dat zijn de verschillen die ik me zo snel kan bedenken
voornamelijk de gebruikersvriendelijkheid dus :)
ik hoop dat je hier wat aan hebt!