Is het mogelijk om Windows 8 op een tweede laptop te installeren?

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen. Om kosten te besparen, wil ik liever geen besturingssysteem kopen.
Is het mogelijk om de nieuwe laptop te installeren met dezelfde versie & productcode van Windows 8 als de oude laptop? De oude laptop zal dan niet meer gebruikt worden en daarop hoeft Windows dus ook niet langer geactiveerd te zijn. Kan Windows op de nieuwe laptop weer geactiveerd worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Stond W8 al op je pc? Dan heb je waarschijnlijk een OEM-versie -> niet overdraagbaar.
Als je W8 los gekocht hebt, heb je wellicht geen OEM-versie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook op mijn huidige laptop stond W8 niet op. Ik heb destijds een licentie met DVD gekocht.
SimonV
8 jaar geleden
Als het een retailversie is, mag je deze op een nieuwe laptop installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het een z.g. FPP versie is kan het.
Hier meer info:
http://www.megabite.nl/content/oem-of-fpp
SimonV
8 jaar geleden
Een retailversie kun je op elke laptop installeren, maar niet meer dan op één PC tegelijk.
Ikzelf heb destijds een OEM-versie van W7 gekocht omdat deze een stuk goedkoper was.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/upgraden-xp-naar-windows7/

Het beste antwoord

Laptop zonder besturingssysteem kopen zal heel moeilijk gaan zit er eigenlijk altijd vanaf de fabriek op.
Je zal je Windows niet kunnen activeren op een andere laptop omdat je nieuwe hardware niet klopt met de hardware die bij je geregistreerde Windows hoort
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp dat de nieuwe hardware niet klopt met de geregistreerde versie. De huidige versie heb ik echter niet langer nodig, waardoor alleen de installatie op de nieuwe laptop geactiveerd hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maakt niet uit. DE gebruikersvoorwaarde van de Windows op een laptop is 1 laptop=1 windows, namelijk die ene laptop. Maar je kan toch geen laptop zonder windows kopen. Alleen met hoge uitzondering. Daarnaast is windows op een laptop heel goedkoop ingekocht. Geen windows is dan vaak duurder omdat de fabrikant dan ook geen inkomsten krijgt van de meegeinstalleerde troep.