Is er een manier om een groep mappen een bepaalde afwijkende volgorde te laten aannemen bij automatisch schikken in Windows?

In mijn muziekmap heb ik o.a. de American Recording albums van Johnny Cash. Nu gaan ze bij automatisch schikken op alfabetische volgorde staan, dat vind ik voor de andere mappen prima en wil ik graag zo houden, maar ik wil deze albums op chronologische volgorde laten staan. Namen aanpassen door er een cijfer voor te zetten doe ik liever niet. Is er een manier om dit te bewerkstelligen? Ik gebruik XP prof.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Open de verkenner.
-Rechtsklik op 'Naam'.
-Er verschijnen veel items waar je op kan sorteren.
Alleen even aanklikken!

Toegevoegd na 2 minuten:
Afb.1:
-Rechtsklik bij 1
-Meer opties bij 2
Sorteren door op de betreffende kolomkop (bijv. Jaar) te klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Misschien heeft een speciale verkenner zoals 'Windows commander' dat...
Ik zou toch kiezen voor een nummertje.. dat gaat redelijk gemakkelijk en is voor betrouwbaarder. Als je andere sorteer opties kiest springt hij regelmatig terug naar de standaard naam-sortering.

Voor snelle nummering van je songs doe je het volgende:

(1) Selecteer al je nummers
(2) Klik met je rechtste muisknop op de eerste song
(3) Verander de naam
(4) Alle songs krijgen nu deze naam gevolgt door een 1, 2, 3...

Een nadeel is dat je niet meer de originele songtitels kunt behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze zelf Johnny Cash - AR I t/m Johnny Cash - AR VI (en dan de albumnaam) genoemd.

Blijft nummeren, dat wel.
rose