Als ik mijn Acer laptop opstart, dan heb ik snel beeld, maar is hij verschrikkelijk traag, hoe kan ik dit oplossen?

Hallo,

Ik gebruik een " Acer Travelmate" met "Windows 8.1", na enkele seconden krijg ik het vergrendelscherm en als ik me inlog, dan moet mijn bureaublad zeker een minuut laden, als ik (na het laden van mijn bureaublad) een programma wil openen, dan duurt dat ook een minuut (en tijdens die minuut meld hij dat het programma niet reageert). Dit duurt zo tot er een venster open gaat van "Acer Registration".
Ook tijdens het afsluiten is het beeldscherm na dertig seconden uit, maar het "power"lampje blijft zeker nog twee minuten branden.

is dit normaal of zit ik met een virus?

Mijn kloksnelheid is 1.90 GHz ( kan je ook melden of deze kloksnelheid snel is(voor een "Notebook")) en het is een 64-bit besturingssysteem.

MVG

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dit is niet normaal. Vermoedelijk ook geen virus/malware. Ik adviseer een nieuwe/ schone installatie met de juiste drivers. vermoedelijk heb je een programma op de achtergrond die traag opstart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een complete herinstallatie zonder eerst even te kijken welk programma je computer traag maakt? :/
Acer, en vele andere laptopbouwers, installeren een hele berg software om je te helpen je computer te gebruiken. Veelal zijn deze programma's bedoeld (mijn mening!) om zo hard en vaak mogelijk het logo door je strot/brein te duwen. 9 van de 10 keer zijn dit programma's waar je geen bal aan hebt en die je kunt uitschakelen of zelfs verwijderen om je machine soepeler te maken. Dit geldt vooral als je hem niet al jaren in gebruik hebt en niet alles downloadt en installeert dat los en vast zit. Heb je wel van alles en nog wat geïnstalleerd zonder goed te weten wat je doet, dan kan een herinstallatie van Windows wellicht uitkomst bieden, maar dit zou een "last resort" moeten zijn.

Er zijn vele manieren om te "troubleshooten" welke programma's je besturingssysteem (windows) vertragen. Zo veel dat het ondoenlijk is hier een volledige uitleg voor te geven in deze reactie. Google op "windows 8.1 start traag op" en je kunt heel veel informatie vinden. *Download echter GEEN TOOLTJES die "automatisch je computer versnellen! Hier wordt het meestal niet beter van :P * Zoek vooral naar uitleg over het optimaliseren via taakbeheer/msconfig en kijk hoe ver je komt; als je specifieke(re) vragen hebt over die procedures kun je die hier opnieuw stellen.

Succes!