Waarom werkt bureaubladachtergrond diavoorstelling in Windows 7 niet?

Ik heb een map met afbeeldingen die ik graag als bureaubladachtergrond wil. Nu heb ik via Aan Persoonlijke Voorkeur Aanpassen -> Bureaubladachtergrond een diavoorstelling ingesteld voor alle afbeeldingen in deze map, en gezegd dat de afbeelding elke dag gewisseld moet worden (willekeurige volgorde).
Maar het is nu 2 dagen later en ik heb nog steeds dezelfde achtergrond, hoe komt dit?

Lijkt mij vreemd als mijn pc echt een dag lang aan moet staan voor hij wallpaper gaat vervangen. (Ik heb de pc elke avond een paar uur aan)

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt MrTomaat voor het goede antwoord (in reacties). Mijn achtergrond veranderd nu wel.

8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haal hem eens van "willekeurig" af. Theoretisch kan het zo zijn dat 3 keer achter elkaar dezelfde, willekeurige, afbeelding heeft gekozen. Om het te testen zou je hem even een stuk sneller kunnen laten wisselen ( 5 minuten) zodat je sneller ziet of er daadwerkelijk iets gewisseld wordt
Ritsuka
8 jaar geleden
elke afbeelding staat maar 1x in de map, en ik heb hem net op 10 seconden gezet en dat werkt wel..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan vermoed ik toch een gevalletje van "stom toeval". Als W7 een willekeurige foto kiest kan hij theoretisch natuurlijk een paar keer achter elkaar dezelfde foto laten zien; ook al staat hij maar 1 keer in de map.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wel heel erg toeval met 169 foto's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
theorie. Elke keer als je de PC reset, reset de timer mee. Dus na een dag staat de teller op 9,5 uur afbeelding 145, volgende dag staat deze weer op 0 uur. Alleen als je de PC 24/7 aan laat staan werkt dit. Interval van 6 uur instellen (of de gemiddelde lengte van PC gebruik minus 1 uur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij vreemd als mijn pc echt een dag lang aan moet staan voor hij wallpaper gaat vervangen. (Ik heb de pc elke avond een paar uur aan) Ah wacht zoiets had je zelf ook al verzonnen zie ik nu, ik denk toch dat dat het is. Test, zet de timer op 5 minuten en reset de PC na 4 minuten. Nadat windows opstart duurt het dan 1 of 5 minuten. Ik gok 5.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees net ergens dat als je hem op 1 uur zet, hij op het hele uur gaat wisselen en niet op een uur na instellen. Dus dat zou het niet moeten zijn. (zit even te denken over wat ik zeg) Misschien moet je PC dus om 0:00 aan staan voor de wissel. Dit zou je kunnen testen door de klok op 23:59 te zetten (of anderhalf uur wachten).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat is het, denk ik. Windows moet aan staan op het wisselmoment.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ah, duidelijk. Dan maar op 2 uur zetten of zo
Ritsuka
8 jaar geleden
Op 2 uur zetten bevalt op zich wel prima, hij veranderd nu wel netjes elke keer :)

Antwoorden (1)

Ik zou het eens proberen met 30 seconden of 5 minuten. Zo kun je kijken of de instellingen goed staan! Het zou namelijk best wel kunnen dat hij een dag aan moet staan... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
dit zei MrTomaat ook al 5 dagen geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar werkt het?