Hoe repareer ik deze Windows Update foutmelding?

Beste lezer,

Mijn reden dat ik deze vraag schrijf is omdat, er nieuwe Updates zijn van Windows.
Als ik klik (bij het programma Windows Update) op "NAAR UPDATES ZOEKEN", dan laad het programma 3 sec. ongeveer en dan staat er:

"Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht.
Er is een fout opgetreden tijdens het zoeken naar nieuwe updates voor uw computer.

Fout(en):

Code 80073712."

Ik heb al veel website's bezocht maar geen site lost het probleem op.
Ik heb namelijk de volgende dingen geprobeerd:

Problemen met Windows Update oplossen,
System Update Readiness tool,
Opdrachtprompt: (sfc/scannow)

Echt niks lukt.

Weet iemand een oplossing, want jou reactie is voor mij goud waard.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

De error die je aanhaalt betreft een corruptie in de datastore "0x80073712 - ERROR_SXS_COMPONENT_STORE_CORRUPT"

Je zegt dat je CheckSUR hebt geprobeerd, maar je vermeldt niet welke problemen dit programma tegen is gekomen.

Op technet staat een "advanced guideline" hoe je de corrupte data store weer kunt fixen, onder voorbehoud dat CheckSUR problemen heeft gerapporteerd omtrent dit verschijnsel kan wellicht dit de oplossing zijn voor je probleem: https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee619779(WS.10).aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hebt in elk geval de gesuggereerde stappen gevolgd voor zover ik het kan zien

nog 1 stapje valt te proberen een regcleaner kan de fout in het register misschien oplossen
cccleaner bijvoorbeeld
je zult/ kunt daarna de stappen herhalen

werkt dat ook niet
dan zit niet veel anders op de windows te repareren ditmaal vanaf de dvd of vanaf de herstel partitie denk ik.

let op dit soort problemen is vaak een uitgelezen kans voor minder fraaie lieden
je allerlei software aan te smeren.

Vaak ga je op die manier juist van kwaad naar erger.

Als er al een oplossing word geboden kijk dan goed of het van een betrouwbare site komt.

maar voor zover ik het heb bekeken is een herinstallatie van windows nodig
een repair installatie in dit geval
dus je bestanden worden gewoon bewaard
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo capthavoc, Ik heb ccleaner al een tijdje, en ik gebruik het programma ongeveer 1x per maand, dus dat werkt ook niet. Maar bedankt voor je reactie, met vriendlijke groet, Ali09
capthavoc
9 jaar geleden
Denk dat je het snelste klaar bent met een windows reparatie vanaf DVD of herstelpartitie
is het ook mogelijk voor je om om te schakelen naar de 64 bits versie ?
dan is dat misschien ook een idee maar dat vergt wel een complete herinstallatie.