Ja in Linux gaat dat met: dvd+rw-format -force /dev/dvd1 (waar dvd1 je speler is)
In Windows kan het alleen met third-party oplossingen zoals: ISO Writer

Toegevoegd na 25 minuten:
Ah ik zie dat je nu linux toegevoegd hebt. Het kan zijn dat je via een additionele repo pas de beschikking krijgt over deze mogelijkheid.
Het hangt van je Distro af of het standaard mee geïnstalleerd is.