Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nodig om altijd drivers te updaten?

Ik heb een medion computer, en kan via hun site 'de nieuwste stuurprogramma's' downloaden. Maar moet je dat doen? Of is dat niet nodig? En zo ja: welke moet je dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van de driver en de update af.

In principe raad ik je de volgende vuistregel aan: don't repair things that ain't broken.

Maar wanneer het gaat om updates om lekken in de veiligheid te dichten, dan is het uiteraard WEL verstandig.
Heb je problemen met een apparaat (b.v. je grafische kaart presteert onder de maat, dan kan een update ook helpen.

Meestal vindt je bij een driver-update ook informatie wat er gewijzigd is. Daaruit zou je de noodzaak af moeten kunnen leiden.

Ben je een echte digibeet, dan wordt het wellicht wat lastig om dit allemaal uit te pluizen. In dat geval zou ik driver-updates standaard WEL installeren. Het risico dat je een beveiligings-update mist kan grote gevolgen hebben. Dat risico moet prioriteit krijgen boven het risico dat een nieuwe driver wellicht de oude, goed werkende stuk maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Ik zou het zelf uiteraard wel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nodig denk ik niet maar willen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot alle voorgaanden, geef omik hier een "Ja" op.
Dit hangt vooral af voor welke doeleinden je je systeem gebruikt.

Wanneer je dit wel doet, weet dan wel waar je mee bezig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd doen daar het je in de toekomst een hoop narigheid kan besparen in de werking van je PC.Gewoon aanpakken en installeren het verbeterd en kan ook nog tot versnelling leiden.

Toegevoegd na 5 minuten:
En alle drivers aanpakken en (laten) installeren die voor jouw pc aangeboden worden Chipset geluid beeld usb etcetera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding