Hoe kan ik gebrande cd's in mijn auto luisteren?

Ik heb een cd gebrand met muziek erop maar mijn radio in de auto kan deze niet spelen? Aan wat ligt dit? Kan het zijn dat mijn radio expres gebrande cd's niet leest?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor bestanden staan er op de CD? Bekijk hem eens in op je PC. Alleen als je .cda bestanden op de CD ziet is het goed. Of je moet bijvoorbeeld een MP3 lezende radio/cdspeler hebben.

Antwoorden (2)

Sommige (auto) CD spelers zijn gevoelig voor gebrande CD's met name de kleur van de 'dye' is sterk afhankelijk of deze goed speelt in de auto. Je hebt CDR's die nauwelijk waarneembaar de tracks schrijven, deze hebben een licht-groene / geel-achtige 'dye'
Ik zou voor de meer donker-groene CDR's gaan. Ook belangrijk is dat je in de brandsoftware de sessie sluit!(geen multi-sessie optie aanvinken dus) Je kunt dan geen content meer achteraf toevoegen, maar zo garandeer je de beste comptabiliteit met je CD speler in de auto. 'dye'(spreek uit als daai) is de lichtgevoelige gekleurde laag op een CDR.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook belangrijk is welk bestandstype er op de cd staat.
Een standaard cd-speler speelt geen mp3 af.
Het kan zijn dat je mp3 bestanden op een cd gebrand hebt. Met windows media player kan je makkelijk een audio cd branden. Wat oudere auto radio's ondersteunen nog geen mp3 cd's namelijk. Dit heeft bij mij gewerkt!

Succes