Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een nieuwe 2e harde lege intern schijf geïnstalleerd en nu wil ik op deze schijf windows 8.1 installeren. Een clean install. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
677

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

vrij simpel: stop de installatie CD-rom van Windows 8 of Windows 8.1 in je computer en start deze op. Als het installatieproces niet meteen begint moet je even in je BIOS de boot-volgorde veranderen (zie http://goo.gl/O1Q8GK).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard heb ik geen installatie cd. Mijn versie heb ik destijds gedownload. Moet ik de initiële schijf ontkoppelen en met een usb flash herstelstation windows 8.1 op de nieuwe schijf installeren en na installatie de initiële schijf weer plaatsen (als backup schijf)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, je hebt een installatiemedium nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je met 'gedownload' bedoelt dat Microsoft hem naar je heeft toegestuurd en dat je Windows niet illegaal hebt verkregen. In dat geval zoek je de betreffende mail van Microsoft op, download je Windows 8(.1) en kopiëer je het naar een usb-stick of brandt je hem op een dvd. Daarna mag je exact doen wat ik je in eerste instantie voorschreef.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding