Kan op een laptop met deze specificaties Windows 7 geinstalleerd worden?

Ik heb een goedwerkende laptop maar was aan het kijken voor een andere. Maar later bedacht ik me als ik op deze laptop gewoon windows 7 kan installeren is het niet nodig. Hij draaid nu op Windows vista. Dit zijn de specs;

- 1,6 GHZ intel dual core processor
- 3 GB ram werkgeheugen
- 160 GB hardeschijf
- 15,4 breedbeeld scherm
- Nvidia video kaart
- HDMI

Het gaat om een Medion laptop. Het betreft een schone installatie dan. Gewoon een compleet lege harde schijf.

De kern is eigenlijk of deze dan nog gewoon snel functioneerd. Zonder hinderlijk vastlopen of gefrustreerd te raken. Let wel, ik gebruik deze alleen voor internet en tekstverwerking. School, ontspanning maar niet voor gamen. Wel allerdaagse programma's.

Verder had ik nog de vraag wat Dual core precies inhoud. Wilt dit zeggen dat m'n snelheid 1,6 GHZ is of 2x1,6 GHZ dus 3,2 GHZ vanwege de 'dual' in dual core.

Alvast bedankt!

MVG, Jeffrey

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Via onderstaande URL kan je zogenaamd adviesprogramma downloaden die je precies kan zeggen of je laptop geschikt is voor Windows 7 of niet. En indien niet dan zal het vast ook wel zeggen op welke punten je laptop te kort schiet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik kijk naar de specs die je beschrijft, moet het geen probleem zijn, sterker nog ik denk dat met W7 je laptop beter zal draaien...WVista was eigenlijk een beetje een miskleun van MS.

Zoek vantevoren even alle drivers op die je nodig hebt en zet ze op een stick! Scheelt je een hoop ergernis...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals al gezegd is, moet makkelijk lukken. de specs zijn namelijk best goed. je hebt een 1,6 dual core. dit betekend niet dat je 3,2 GHz hebt. elke processor heeft een core. in die core worden alle berekeningen verwerkt. als je bijvoorbeeld 3 of 4 programma's hebt geopend begint zo'n core aardig 'vol' te raken. dat merk je dan vaak door dat de pc langzaam wordt. Op het moment dat je een dual core hebt kunnen de taken verdeeld worden en wordt de pc pas langzaam bij 8 draaiende programma's. een Dual core is dus handig bij het draaien van meerdere programma's, tegenwoordig heben alle nieuwe laptops wel een dual core. ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat Dual core inhoudt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammer genoeg kunnen lang niet alle programma's overweg met meerdere cores, en dan draait ie toch maar op één.....
Verder klopt het.
Kan makelijk. Ik heb toen windows Ultimate geinstaleerd op een pc van 6 jaar oud. Windows 7 vraagt niet zoveel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan er makkelijk windows 7 op zetten want mini laptops draaien ook op windows 7 maar dan wel op starter maar dat scheelt niet zoveel met windows 7 home premium
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan goed, ik verwacht geen problemen en warschijnlijk werkt de laptop nog stabieler en sneller met windows7 dan xp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een legale versie van Windows 7 vanaf een originele dvd-rom erop gaat zetten zal je laptop beter functioneren dan met Vista. Maar er zit een addertje onder het gras, sommige fabrikanten van laptops hebben laptops op de markt gebracht waar alleen maar drivers voor Vista verkrijgbaar zijn. Nu is Windows 7 wel redelijk flexibel en pikt het heel vaak vista drivers, maar het zou zo maar kunnen zijn dat het een keer niet zo is en dan zit je met een missende driver. Vaak is het geen probleem omdat het een weinig gebruikt onderdeel is, maar als het de driver van je videokaart, audio of netwerk is, dan ben je in de aap gelogeerd. Dus controleer even bij de fabrikant van je laptop of er drivers voor jouw type laptop zijn voor Windows 7.