Ja, er zijn 2 manieren :

- Je installeert ubuntu naast je windows en dan kan je bij het opstarten kiezen welke je wil gebruiken
- Je kan ook gewoon starten van een live CD. Dan heb je ubuntu zonder aanpassingen aan je systeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
En dan sla je nog de mogelijkheid over om het in een virtual machine te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord...
De aanleiding van mijn vraag is inmiddels min of meer
opgelost en dus niet meer aan de orde...
maar goed..

Andere antwoorden (2)

Er is nog derde manier.

Je download Wubi.

Installeert deze via Windows 7.

Na de installatie is je computer gereed om beide systemen te draaien.

Even opnieuw opstarten en je krijgt een keuzescherm. Hier kan je nu kiezen voor Ubuntu of voor Windows.

Heel makkelijk dus :)

Toegevoegd na 13 seconden:
Oops bron vergeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wubi is niets anders dan een installer, welke al in ubuntu zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wubi is een installer voor Ubuntu en andere varianten. Super simpel voor normale windows gebruikers.
capthavoc
13 jaar geleden
ik zet hem er as we speak op leuk ! probeerseltje
capthavoc
13 jaar geleden
taraa hij doet het ;) minder dan 30 minuten werk
Waarom zal je Windows blijven gebruiken als er een veel beter systeem voorhanden is?
De beste keus is gewoon Windows te verwijderen en uitsluitend Ubuntu te draaien.