Kan ik Windows 98 laten draaien in dosbox?

Hallo,
Is het mogelijk om in een dosbox windows 98 te laten draaien?
Dat wil ik namelijk proberen in adosbox (dos app) op mijn android tablet.
Dan kan ik namelijk een windows spel spelen in adosbox (touch functies werken daarin goed)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Nee. Windows98 is een besturingssysteem wat (na installatie) uit diverse componenten bestaat. Het is geen zelfstandig programma (executable) wat je "op verzoek" in een DOSbox kan draaien. Verder dan "setup.exe" zul je dan ook niet komen. Je kunt wel gebruik maken van compatibiliteitsmodus in huidige windows-versies voor het draaien van oudere windows-software. Maar dat heeft allemaal weinig te maken met een android tablet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan, dosbox werkt als een virtuele machine waarin je win98 en win95 images in kan laden omeen complete installatie uit te voeren.

beste video die ik kon vinden staat hieronder. succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat de antwoorden tot nu toe er van uit gingen dat je via de commandpromt onder windows 7 dit wil proberen. Maar ik neem aan dat je het programma DOSBOX bedoelt. Dan vindt je in de video je uitleg hoe je dit kan doen.

Makkelijker is misschien de vitual machine van windows. hier zijn namelijk al complete installaties van Windows 98 voor te vinden, en hoef je het installatiewerk niet meer zelf te doen.
In de bron vindt je hoe je dat kan doen.