Kan een computer waar eerst Windows 7 of 8 heb opgezeten en nu Windows 10 weer terug naar 7 of 8 ?

Windows 10 bevalt me helemaal niet. Heb al oudere computer/laptop. Ik heb geen installatie cd's

1.6K

Het beste antwoord

Je kunt alleen terug naar Windows 7 of 8 als Windows 10 korter tien dagen (eerder een maand) geïnstalleerd via een upgrade.
Anders zul je Windows opnieuw moeten installeren. Eventueel op een andere partitie, zodat Windows 10 gewoon blijft staan.

Als je geen DVD meer hebt, kun je Windows 7 of 8 hier downloaden om zelf een DVD te branden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/

Je hebt hiervoor natuurlijk wel je productcode nodig.

Misschien onnodig te zeggen dat je data bij herinstallatie verloren gaan (tenzij deze op een andere partitie of schijf staan).
Deze zul je dus eerst naar een cloud en/of USB-stick moeten kopiëren.
Je meeste programma’s zul je opnieuw moeten installeren.
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Terug naar Windows 7 of 8.1 is mogelijk, als je het binnen een maand doet.
Om dit proces te starten moet je in de instellingen duiken. Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel. In dit venster zie je de optie om terug te gaan naar je oude Windowsversie. Wanneer je op Aan de slag drukt en bevestigt start je dit proces, dat overigens wel wat tijd in beslag neemt. Let op: de optie is beschikbaar tot 31 dagen na de upgrade naar Windows 10.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Na een maand ook.