wat doen om computer terug normaal te laten opstarten na inbouwen van harde schijf ?

een ganse tijd terug heb ik een harde schijf die op Windows XP professional functioneerde, ingebouwd in een nieuwe computer, draaiend op Windows 7, bij het opstarten komen er de vreemdste zaken naar voor, zoals het niet vinden van internet, het niet openen van nieuwe vensters, en dergelijke meer..... hoe kan ik dit euvel verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hem er zo ingeduwd? Zonder Windows opnieuw te installeren. Zo ja, dan is dat je probleem.

Antwoorden (3)

Wat je kunt doen is het volgende. Ik weet niet of het werkt want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd:
Zorg dat je Windows 7 cd in de lade van de cd ligt en dat deze gesloten is. Start de computer op (zorg wel dat als eerste boot-optie de cd staat. Dit is makkelijk te wijzigen in de BIOS-instellingen). Als de computer opstart, krijg je waarschijnlijk een menu waar je Windows op wilt installeren of een melding dat er al een versie van Windows is geïnstalleerd. Als er op de scherm een optie komt dat je de harde schijf kan formatteren, moet je deze kiezen. Is dit niet het geval, dan heb ik nog een andere oplossing voor je: Download Ubuntu Desktop via ubuntu.com Brand het gedownloade bestand op een cd/dvd en start op vanaf deze schijf. Je krijgt dan 2 keuzes: installeer Ubuntu of probeer uit op de cd. Kies dat laatste: je start Ubuntu dan vanaf de cd en brengt geen wijzigingen aan in je computer. Als het goed is moet je in ubunu eenvoudig harde schijf partities kunnen maken en formatteren. Formatteer je harde schijf (Soms niet als C:\ aangegeven). Wees er zeker van dat je geen belangrijke bestanden op je harde schijf hebt staan. Deze kun je dan ook via ubuntu backuppen. Klaar? Sluit de computer helemaal af en start op vanaf de Windows 7 CD. Als het goed is, moet het nu lukken. Mocht dit niet werken, neem dan contact op met de Microsoft klantenservice. Zij zijn expert op het gebied van computers. (windows.nl)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk stond op die oude harde schijf je XP pro. ls je deze inbouwt in een andere computer zal je hem moeten formateren en er een nieuwe partitie aan toe moeten wijzen.
De andere mogelijkheid is dat in de bios de nieuwe HD voor de W7 staat in de boot volgorde. Dit kan je wijzigen in de bios zelf. Hoe verschilt per moederbord, maar meestal een kwestie van tijdens het opstarten de del of F2 toets ingedrukt houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt erop dat de pc nog steeds probeert op te starten vanaf de harde schijf waar XP op staat. Dit is te verhelpen door de harde schijf waar Windows 7 op staat, de 'primary boot device' te maken. Dit kun je instellen in het bios.