Wat zou ik aan een niet-werkende Acer kunnen doen?

Mijn Acer Aspire 5733, is nog geen anderhalf jaar uit en is sinds vandaag totaal onbruikbaar.

Hij start op, ik kan mij als gebruiker aan melden.
Heel soms kan ik dan ook nog op start drukken of configuratiescherm en taakbeheer bekijken.

Verder kom ik eigenlijk niet, je krijgt dan het moderne ronde "zandlopertje" te zien.

Ik heb gisteren de hele dag er nog mee gewerkt en ebay afgestruind.

Opnieuw starten in iedere modus al geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Ook de afgelopen tijd geen nieuwe spelletjes of andere software er op gezet. Laat staan iets gedownload.

Ik heb hem echt nodig voor school en ben echte arme student die goedkoper probeert te zijn oo ebay, wie wil mij helpen?

Vragen staat vrij!
Dit is is mijn eerste goeievraag, dus als het beter en anders moet hoor ik het ook heel graag.

B.v.d.!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens in safe-modus te opstarten en als het dat wel werkt zou het kunnen zijn dat je een virus hebt. Scan doen etc. Je kunt ook overwegen om opnieuw Windows erop te zetten, dan kun je nog in safe-modus wat bestanden eruit halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de veilige modus doet hij ook niks. Evenals een systeemherstel in de veilige modus doet hij niet.

Antwoorden (2)

Terugzetten naar fabrieksinstellingen??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows lijkt vast te lopen na het opstarten, zowel in normale als in veilige modus.

Dus moet je zien vast te stellen of windows vastloopt op een hardwarematige of logische fout.

Download mbv een andere pc eens een live-cd van een linux-distro en brand deze op een cd of installeer deze op een usb-stick.

Start de pc daarvan op en kijk of alles lekker werkt (zoja: neem meteen een backup!). Als er geen problemen optreden dan lijkt hardwarematig alles in orde (anders wordt het al een heel ander paar mouwen). Behalve de harddisk natuurlijk want daar starten we niet van op. Dus een extra schijfcontrole (vanuit een windows RE omgeving mbv een windows installatie disk - te ontlenen) is de volgende stap. Let op: want de stationsletter voor de windowsrootpartitie is in de windows RE omgeving niet per se gelijk aan deze in windows (waarschijnlijk C:) dus start eerst mbv de cli notepad. Via openen kan je deze dan als een soort verkennertje gebruiken om de correcte stationsletter te achterhalen.

Als er fouten op die harddisk staan die niet zijn op te lossen dan is de harddisk aan vervanging toe.

Niets mis met de harddisk? Dan windows opnieuw installeren (en als je die harddisk hebt vervangen doe je dat ook best, je zou 'm ook kunnen klonen in dat geval, maar aangezien er al dingen fout gaan....).

Je kan dit doen door met acer recovery terug naar af te gaan. Maar dan zit je net zoals na het aanschaffen van de laptop met alle bloatware van acer. Dus kijk welke windows versie je hebt, haal de code van de EULA-sticker en leen een windows oem(!!!) installatie-cd met de juiste bitversie(!). Installeer windows mbv deze cd en ga achteraf naar de website van acer om de nodige drivers te downloaden (netwerkdrivers zal je vanaf een andere pc moeten ophalen).