Hoe reset je een hele laptop (hp, windows xp)?

dus zeg maar helemaal terug naar fabrieksinstellingen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het opstarten een paar keer op f11 drukken tot je in het menu komt om terug naar fabriekinstellingen te gaan. Succes !

Het beste antwoord

de meeste nieuwere laptops hebben een herstelpartitie,
door een bepaalde toetscombinatie bij het opstarten kun je in het herstelmenu komen waarmee je de installatie weer fabrieksnieuw kunt maken.
Je bent dan wel *al je gegevens kwijt*

Raadpleeg de handleiding van je laptop (zoek eventueel op de website van de fabrikant)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft Windows XP op z'n laptop staan.. Grote kans dus dat hij dit niet heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even hier:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c00285736

Andere antwoorden (4)

Daar heb je cd's voor. Ik heb op mijn oude laptop zelfs een resetpin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de aankoop van je laptop heb je herstel schijf gekregen. Daarmee kan je weer van voor af aan beginnen met een schone lege computer. Houdt er wel rekening mee dat je de belangrijkste zaken er afhaal zoals bijv foto´s of andere persoonlijke dingen want de gehele C schijf wordt gezuiverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag is of je cd hebt of een herstelpartitie ?
een herstel partitie zou je normaal gesproken met een bepaalde toetscombinatie tijdens het opstarten indrukken moeten kunnen aanspreken
zit er op hp ook dat backup programmaatje waarmee je de fabrieks dvd set moet branden ?
altijd eerst doen als je dat nog niet hebt gedaan.
daarna in de handleiding zoeken welke toetsencombi bij jouw laptop merk hoort of het op internet opzoeken
capthavoc
12 jaar geleden
Er zijn 2 mogelijkheden.

- Jij of iemand anders heeft ooit een backup gemaakt van je PC. Deze kan je terugzetten naar een punt dat je hardeschijf nog relatief leeg was.

- Formatteren/schone Windows versie erop zetten: dit kan met een CD van Windows (heb je waarsch. meegeleverd gekregen toen je de laptop kocht).

---------------------------------------------------

Als dit je zelf allemaal niet zoveel zegt moet je even googlen hoe je dit doet, of een ervaren iemand vragen (om het te doen).

Vergeet in beide gevallen in ieder geval niet eerst je belangrijke bestanden (documenten etc.) op te slaan op een DVD/Ext. HD/USB.