Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik mijn apps gratis publiceren?

ik heb een android app gemaakt alleen ik weet niet waar ik hem kan publiceren. Ik wil hem niet op sociaal media maar in stores zoals play store alleen dat kost €25

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
743
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst kun je hem proberen zelf te promoten, alleen kan dat best lang duren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wilt dat veel mensen je apps downloaden zou ik je toch adviseren ze in de playstore te zetten, dit kost weliswaar (eenmalig!) 25 euro, maar je krijgt er wel het grootste publiek/meeste downloads door.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat ik je zal moeten teleurstellen. Het is namelijk niet mogelijk dit gratis te doen.

Direct bij Google kost dit geld omdat zij jouw app moeten hosten op hun servers (serverruimte = geld) en ook dataverkeer in hun winkel (ook weer geheugen = geld) moet verwerkt worden. Dat kost gewoon geld.

Er zijn bedrijven die een app voor je maken of die app voor jou in de Play Store zetten. Dat kost hún dan weer geld. En die kosten verhalen ze op jou, plus een administratieve toeslag, want ook zij hebben hosting + personeel dat betaald moet.

Dus tenzij je iemand vindt die dit gratis wil doen, kan je hem niet gratis in de Play Store zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding