Probleem met windows 8 installeren via boot, hoe oplossen?

Ik wouw windows 8.1 downgraden naar windows 8 wegens bluescreen etc.
Dus ik formatteer de schijf en opeens kreeg ik deze melding zie Afbeelding
: Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.

Dus me vraag is hoe kan ik het oplossen??

Toegevoegd na 2 minuten:
Afbeelding wilt niet uploaden dus via tinypic laat ik het zien: http://nl.tinypic.com/r/2wn1jy1/8

Toegevoegd na 9 minuten:
Graag goed uitleg wat ik kan doen want ik ben niet goed in computers

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

ik zie dat er ook een recovery partitie is, daarmee zou je in principe de re-install moeten kunnen doen. in het boekje van je pc staat welke toets je moet indrukken om de recovery partitie te benaderen. een andere optie is om de partitie waar je win 8 wilt installeren, te deleten. dat kan vanuit het menu waar je in de printscreen laat zien, maar recovery lijkt me een betere weg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet de harde schijf eerst formatteren. Druk op 'Verwijderen'
Maar let op, alle data wordt wel gewist.