Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Startup repair cannot repair this computer automatically probleem, hoe los ik hem op?

Al een tijdje geleden heb ik het programma: EASEUS gebruikt om van mijn 80GB grote C schijf te verdelen in 2 zodat ik ook een E schijf heb die ik zou kunnen gebruiken als een DATA schijf.

Gisteren wou ik die data schijf verwijderen zodat die ruimte weer naar mijn C schijf gaat waardoor ik maar 1 schijf heb.

Nu start ik mijn computer op en hij kan niet meer automatisch opstarten (zie titel). Hij zoekt later naar het probleem maar kan het niet oplossen, ook is er geen system herstel aanwezig (want die zat waarschijn dan op de DATA schijf).

Wie kan me helpen?

Het gaat om: Windows 7 Ultimate

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan wel eens heel tricky gaan worden. Ik heb het ook eens gehad met het verwijderen/plaatsen van een HD, dat Windows de gehele schijf niet meer ziet. Als hij al voor Windows niet wil opstarten ziet het er slecht uit. Je kan proberen op te starten met de installatie DVD van Windows en dan kiezen voor: reparatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kunt proberen: download een partitie manager die je tijdens bios op kunt starten (bijvoorbeeld vanaf USB) en daar de schijf weer "goed" in elkaar zetten. 2e optie is een Linux distro openen, de bestanden backupen en dan simpelweg formatteren en opnieuw installeren, werkt bij windhoos toch altijd het beste....

In de bron een Linux distro die ik daarvoor gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding