Kan ik van powerpoint verwisselen zonder dat het bureaublad in beeld komt?

Ik ben een PowerPoint aan het maken voor een evenement. Ik heb een ppt voor tijdens het evenement en eentje met de sponsoren (die ik wil loopen in de pauzes).

Is het mogelijk om van de een naar de andere powerpoint te gaan zonder dat mijn computerscherm in beeld komt? Dat komt professioneler over.

Technische info: Ik gebruik PowerPoint 2010, windows en kan evt. gebruik maken van een tweede scherm. Alles wordt geprojecteerd op een scherm

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Misschien kan je beide Powerpoints starten en dan alt - tab?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je typt een woord of je plaatst een kleine afbeelding in je eerste presentatie. Je selecteert het item en klikt in het menu op 'Invoegen' en vervolgens op 'Hyperlink'. Daar klik je op 'Document'. Je selecteert vervolgens de andere presentatie en klikt op OK. Als je nu de eerste presentatie opstart en op de 'link' klikt, gaat de 2de open. Van die 2de heb je best eerst een duplicaat gemaakt met bewaar als pps (en niet ppt). Dan start hij vanzelf op. Met 'escape' kom je terug in je eerste presentatie terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan eenvoudig. Maak in één PP presentatie beide presentaties, gebruik bijvoorbeeld voor elke een eigen sjabloon. Ga dan naar de tab Diavoorstelling en in de groep Diavoorstelling starten kies je de knop Aangepaste diavoorstelling. In het popup venster wat verschijnt klik je op Nieuw. Geef de aangepaste voorstelling een naam en selecteer de dia's die bij die aangepaste voorstelling horen, in jouw geval bijvoorbeeld alle dia's die bij de presentatie Evenement horen. klik op OK. Daarna klik je weer op Nieuw, en geef opnieuw de aangepaste voorstelling een naam, selecteer vervolgens de dia's die bij die presentatie horen. Klik weer op OK. Je hebt dan 2 presentaties met bijbehorende dia's. Maak nu bijvoorbeeld een startdia, waarbij je 2 hyperlinks maakt, bij de popup van Hyperlinks zie je "Aangepaste voorstellingen" staan, en kies je de eerste aangepaste diavoorstelling, die selecteer je. De andere hyperlink maak je voor de tweede aangepaste diavoorstelling. Beide kun je verder als loop laten weergeven, waarbij je zelf alleen op de link hoef te klikken om de aangepaste presentatie te starten.