Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Original equipment manufacturer

Toegevoegd na 41 seconden:
Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij ook;-)
Dus heb mijn antwoord maar in de vuilnisbak gedaan;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was de php vergeten achter de punt
Hier kun je het vinden en wordt het uitgelegt.
http://www.computeridee.nl/artikel.jsp?rubriek=1620660&id=1685234
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OEM staat voor "Original Equipment Manufacturer".

In die afkorting zie je het woord "Original". Dat betekent letterlijk "origineel".

Wel, OEM is eigenlijk een bedrijf dat een origineel product fabriceert.
De term wordt meestal gebruikt om relaties tussen klant en leverancier aan te duiden. Bijvoorbeeld Quantum is een OEM-schijfleverancier van Dell Computer en Microsoft is bijvoorbeeld een OEM-Windowsleverancier van Dell Computer.

Vaak worden OEM-producten door andere firma's als halfproduct aangekocht. Bijvoorbeeld producenten van A-merk PC's kopen toch OEM-drives en hard disks om, met hun eigen label erop, als eindproduct te worden verkocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eenvoudiger kan ik het echt niet uitleggen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding