Ik heb per ongeluk windows 7 van mijn laptop verwijderd, wat moet ik nu ?

Ik startte mijn laptop op en ja, windows was weg. Ik heb het per ongeluk verwijderd denk ik. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duh... systeemherstel is een windows functie, daarvoor moet windows werkend zijn :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je windows installatie CD's windows er weer proberen op te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows installatie CD's (DVD eigenlijk) worden al jaren niet meer geleverd bij laptops (of het moet zelfbouw zijn). Het staat altijd op een verborgen partitie.

Antwoorden (5)

Zit niks anders op dan Windows opnieuw te installeren. Een legale kopie kan je hier krijgen:

http://techpp.com/2009/11/11/download-windows-7-iso-official-direct-download-links/

Dus met een andere PC dit downloaden en een iso-schijfje ervan branden. Dan opstarten via DVD-speler in je laptop en aanwijzingen volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste laptops worden met een herstelpartitie geleverd. Raadpleeg de handleiding van jouw model om te zien hoe dat werkt.
Als je de (verborgen) herstelpartitie ook verwijderd hebt zit er weinig anders op dan een nieuwe windows installatieschijf op de kop te tikken en die te installeren.
Let op dat je een installatiecode moet hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is een licentiecode niet nodig bij herstel vanaf partitie.
Als er standaard op je PC Windows 7 stond dan heb je als het goed is ook nog een stikker op je kast geplakt met de product code erop. Deze kan je dan opnieuw gebruiken.

Alleen dien je nog wel de installatie dvd nodig te hebben. Deze kun je via een andere computer downloaden (bijvoorbeeld via een torrent of usenet) en dan branden op een lege dvd. Misschien je je in je eigen omgeving nog wel iemand met een Windows 7 installatie dvd die je mag lenen. Je dient wel dus de zelfde versie te installeren die bij je productcode hoort.

Je kan bijvoorbeeld dus geen Windows 7 Ultimate installatie gebruiken met jouw bijvoorbeeld Windows 7 Home Premium product code.

Veel succes!

Cashher
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou systeem herstel proberen,is mij toen ook gelukt met een programma dat ik kwijt was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere vraag, hoe kan je überhaupt windows "per ongeluk" verwijderen? o.O Daar heb je zover ik weet een format van je hdd voor nodig...