Als ik een android telefoon aansluit op mijn PC, wordt er geen schijfletter aangemaakt voor de stations. Kan dat wel?

Betreft: Windows7.
In de verkenner zie ik bijv:
Computer\GT-S5230\Card\DCIM

Maar daar is geen schijfletter aan gekoppeld.
Ik geprobeerd 'subst s: Computer\GT-S5230\Card\DCIM', maar dat werkt niet.

Ik wil er graag een schijfletter aan koppelen, omdat een bepaald programma alleen de bestanden kan weergeven als het op een schijfletter zit. (En nee, ik wil geen ander programma of een nieuwere versie daarvan :).)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maakje wel een USB verbinding op je telefoon op het moment dat je deze aansluit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe bedoel je? Wel met de kabel :).
Ik kan de bestanden ook gewoon benaderen op de PC, alleen dus niet via een schijfletter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik mijn telefoon aansluit via usb aan de laptop moet ik op mijn telefoon even aangeven dat ik een usb-verbinding wil maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoef ik niet :). Althans, ik kan dus wel bij de betanden op de PC. Alleen niet via een schijfletter. En dat is graag wat ik wil.

Antwoorden (1)

Soms als je een telefoon aansluit krijg je de vraag hoe je de telefoon wil aansluiten.
Weet de exacte text even niet maar als ik mij telefoon aansluit op de pc vraag hij zoiets als, of ik de telefoon als opslag wil aansluiten (waarmee het fungeert als USB stick) of je ziet iets als aansluiten als mediapparaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt aansluiten als media-apparaat (als USB-stick zegmaar) of PTP-opslag. PTP-opslag moet je gebruiken als je hem rechtstreeks op je printer aansluit om foto's af te drukken. Helaas geven recente Samsung-smartphones dit niet meer aan. Mijn 2,5 jaar oude Samsung Galaxy Gio met Android 2.3 nog wel, maar mijn Samsung Galaxy S II Plus van 10 maanden met Android 4.2 niet meer.