Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij I/O error SD kaart Windows 8?

Ik krijg een I/O error in Windows 8 wanneer ik naar een SD kaart via een cardreader wil schrijven,ook het SD kaartje formateren via de kaartlezer lukt niet. Wel lukt het mij om van SD kaartje bestanden te kopieeren en bestanden te lezen. Het 'lock' knopje op SD kaartje staat niet op slot, daar moet het probleem dus niet liggen.

940
capthavoc
10 jaar geleden
Kun je hem in een andere pc proberen ? werkt hij in de camera of waar je hem in had ? lukt formatern in de device zelf ?

misschien een paar keer het lock knopje heen en weer halen
misschien zit er een stofje op het contact. ?
of misschien in de slot van de cardreader ?
Richardvdm
10 jaar geleden
Bedankt, wacht het even af. Heb mijn kaartje nu in fotocamera geformatteerd. Nu weer in de cardreader en is nu via CMD (dos) aan het formatteren, lijkt tot nu toe wel redelijk te gaan. Hopen dat het straks werkt, was er de halve dag al mee bezig :(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

I/O errors duiden meestal op hardware matig fouten. In het meest ongunstige geval is je SD kaartje zo goed als overleden. Wat je kan proberen is om je SD kaartje te controleren op eventuele fouten, en die op die manier proberen te herstellen.

Mijn advies is wel om voor de zekerheid een backup van data op je SD kaartje te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding