Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

blijven mijn partities bewaard als ik van windows xp naar windows 7 ga?

Omdat windows de ondersteuning van xp is gestopt, wil ik wil het besturingssysteem van mijn pc aanpassen van xp naar Windows 7.

Blijven de verschillende partities behouden of moet ik alles wat bewaard moet blijven op een exterbe harde schijf plaatsen om te voorkomen dat ik alles kwijt ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
530

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan Windows XP starten en dan pas de CD invoeren. Hierdoor kan je upgraden in plaats van een volledig nieuw systeem installeren. Zo worden niet alleen je partities behouden, maar ook je persoonlijke bestanden.

Je kan ook een volledig nieuw systeem aanmaken. Dan kies je tijdens de installatie voor de juiste partitie waar nu je XP-systeem staat geïnstalleerd. De andere partities worden dan ook niet veranderd, enkel je partitie van je systeem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het beste is een backup maken (denk aan je favorites) en dan schoon installeren. Maar windows 7 is ook al oud, dus ga gewoon naar windows 8.1 De wereld gaat vooruit, niet achteruit en achterblijvers missen de nieuwe dingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows 7 wordt nog ondersteund tot 2020 en werkt veel productiever dan windows 8 met die nieuwe onlogische gui. Reden genoeg lijkt me om voor windows 7 te kiezen.
in principe is het enige wat wordt aangepast de c partitie , ander partities blijven bestaan.
Ik geloof niet dat je van xp naar windows 7 kan gaan zeker niet als je naar de 64 btis versie van windows 7 wilt (en dat wil je)
dus alles op c gaat verloren.
zet dus alles wat van belang is op een andere partitie
en tijdens de setup van je windows 7 moet je even opletten dat je de goeie partitie kiest deze worder gepartitioneerd en geformateerd
Heb je een upgrade van windows 7 wordt er wel een clean install gedaan maar let wel even op dat je het serienummer van je xp bij de hand houdt
succes
(Lees meer...)
capthavoc
10 jaar geleden
Ik ga akkoord met bovenstaande. Maak op voorhand een lijstje van wat je moet backuppen: foto's, documenten, software (licentienummers + registratienaam!). Controleer jouw mail op berichten die moeten bewaard worden. Paswoorden van mailaccounts zeker niet vergeten! In Windows Live Mail is het mogelijk de instellingen van mailaccounts op te slaan en die achteraf gewoon te importeren, zodat je niet telkens moet opzoeken welke de mailserver+login+... is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding