Heb opnieuw xp op mijn HD gezet +snelformat. Helaas vergeten 1 folder/ mapje te kopieeren. Zijn behalve losse bestanden mapjes ook te recoveren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
XP wordt vanaf 11:00 Nederlandse tijd vandaag niet meer ondersteunt.

Antwoorden (2)

Ja, in principe wel, maar je komt tegen een moeilijkheid aan. De naamgeving wordt in de bestandsindeling gezet en die wordt bij een format weg gehaald. Dus tenzij je professionele recover programma's hebt en de precieze sector(en) waar het staat, gaat dit niet lukken.
Tweede moeilijkheid is dat mappen niet opgeslagen worden, maar ook in de bestandsindeling staan. Dus dat gaat ook niet lukken.

Recover programma's hebben mogelijkheden om bepaalde bestandstypen te zoeken en die allemaal te recoveren. Ik zie dat eigenlijk als enige mogelijkheid. Je zal dan een hele bups bestanden krijgen en dan moet je gaan zoeken om te zien of je bestanden toch niet overschreven zijn met de nieuwe installatie.

Er gaat wel wat werk inzitten, maar hopelijk lukt het allemaal.
10 jaar geleden
Zolang de oude sectoren nog niet overschreven zijn is de data terug te halen. Op het moment dat de oude data overschreven is met nieuwe data ben je het helaas kwijt.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, en heb zeer veel verschillende recover programma's uitgeprobeerd.
Het lijkt erop dat er geen enkele consumenten versie bestaat waarmee ook je mappenstructuur word gerecovered.
Bestanden zijn wel gemakkelijk terug te halen met Piriform Recuva.
Hier kan je ook de oorspronkelijke locatie van het bestand duidelijk terug zien, en het programma is geheel gratis.