Mijn acer laptop komt alleen nog maar in de bios, hoe los ik dit op?

Ik had op mijn laptop ubuntu en windows7 geinstalleerd. Deze werkte prima. Vandaag probeerde ik Kali Linux te downloaden, maar toen liep hij vast op een zwart scherm met een knipperend underscore. Het enige wat ik kan doen is ctrl+alt+del, hiermee heb ik geprobeerd om via mijn usb op te starten, maar hierna komt mijn laptop weer in het zwarte scherm met een knipperend underscore.

Toegevoegd na 24 minuten:
Hieronder/hierboven de fotos van als ik op F2 en F12 druk (de usb is ook uit mijn laptop)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen BIOS, dat is Bootloader, oftewel hij checkt welke besturingsystemen je erop hebt staan, haal die USB stick er eens uit, ik denk dat er in je BIOS staat dat je USB een hogere rang heeft dan je hardeschijven dus probeer zonder USB
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Joost, bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik de prioriteit al veranderd en ook zonder USB blijft hij in hetzelfde scherm hangen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
staat Ubuntu op een andere schijf?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hmm, Probeer eens te wachten, tijdens het knipperen van dat ding, misschien is ie iets aan het starten ofzoiets, zit er nergens een CD in oid, Hoe beantwoord je deze vragen nu eigenlijk? op een andere pc?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit al een tijdje op het knipperen te wachten, maar er gebeurd niks. Ik beantwoord alles op een andere PC. En er zit geen CDrom speler in mijn Acer Aspire one AO756.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je die F2 of F12 indrukt, wat zegt hij dan? kan je dat op een of andere manier hier opzetten (tekst, foto)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de fotos toegevoegd bij mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuu laat eens de ranglijst zien van de BIOS, misschien dat we daar wat wijzer van worden, je kan in iedergeval naar de BIOS dus dat is al iets
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://imgur.com/z7TfOjz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die USB is met ali linux en bootable?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, er ligt een USB naast me waar windows7ultimate opstaat, ik heb hem geprobeerd hier vanaf te runnen, maar helaas verschijnt er daarna het scherm met zwart beeld en een knipperd witte underscore
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet USB eens op de eerste en dan run je hem probeer dat eens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Joost, ik heb geen idee waarom die het nu wel doet, maar hij doet het. Vriendelijk bedankt! Helemaal top! =D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
yay, Doet de rest het nu ook zoals ubuntu en ali linux?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben eerst windows opnieuw aan het instaleren via mijn USB, hierna ga ik weer via windows linux kali proberen te downloaden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi zo! succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik had net een mooi visioen van een laptop die steeds in z'n eentje naar de bioscoop fietste... Ja ik weet wat een bios is, maar 't was zo'n leuk beeld!

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat Kali Linux niet de vereiste drivers heeft om beeld te kunnen tonen. Ubuntu heeft open source drivers voor bijna alle hardware aan boord en heeft dus zelden dergelijke problemen, maar dat geldt lang niet voor alle distributies.

Krijg je net zoals bij Ubuntu een lijst van besturingssystemen? Kijk dan eens of Windows wel werkt.

In dit geval zou ik aanraden om Kali Linux te vervangen met Ubuntu. Merk op dat soms vanwege de bootvolgorde de harde schijf eerder laad dan de USB-stick. Daarom moet je soms tijdens het opstarten een ander opstartapparaat kiezen. Dit kun je meestal doen door op F12 (kan een andere knop zijn, afhankelijk van de computer) te drukken op het eerste moment dat je tekens in beeld ziet bij je computer.